מבזקיםצבא וביטחון

״נבוא חשבון עם כל מי שהיה לו חלק, ישיר או עקיף, עם אותו יום נורא״

היום (שני) התקיים במטה שירות הביטחון הכללי טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, חללי השירות ונפגעי פעולות האיבה. הטקס התקיים במעמד המשפחות השכולות, שגרירים מארה״ב, בריטניה וגרמניה, נציגים מארגוני המודיעין המקבילים בעולם, ראשי שב״כ לשעבר, גימלאי השירות, חברות וחברי מטה שב״כ ועובדות ועובדי הארגון.

ראש השב"כ, רונן בר, נאם בטקס: ״זה יום קשה לכל משפחה שכולה, זה יום קשה לכל אזרח, זה יום קשה לכל עובד שב״כ, זה גם יום קשה לי באופן אישי.״ אמר. ״השנה, לצערנו, נוספו תמונות רבות של אזרחים שנטבחו ושל לוחמות ולוחמים שנהרגו. לוחמים שלנו, של צה"ל, של המשטרה, של כוחות ההצלה ושל כיתות הכוננות. יחד נלחמנו, יחד נפלנו, יחד נקום.״

״10 תמונות נוספו למשפחת השכול של השב"כ השנה. מאחורי כל תמונה – יש עולם ומלואו. על הנייר כולם שונים מאוד. אבל כשאתה מסתכל להם בעיניים אתה רואה את המשותף. זה יום זיכרון עם תחושת מועקה מאוד מאוד גדולה – במדינה, בשב״כ ושוב גם לי באופן אישי. ״ הוסיף בר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי ״כולנו מרגישים שאת אותה שמיכת ביטחון שתמיד התגאינו בה – לא הצלחנו לספק לעם ישראל ב-7 באוקטובר. כולנו מרגישים את הפספוס, את התחושה שיכולנו למנוע – וכראש הארגון ואחראי על פעילות הארגון אני מרגיש את זה אולי יותר מכולם.״

״את חלקו של שב"כ למול מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר אנחנו מתחקרים לעומק. תחקיר כואב ומשמעותי. אנחנו נלמד מזה ונתקן את מה שנדרש. זאת חובתנו לעם ישראל וזאת חובתנו לנופלים. ללא אמון הציבור במוסדות המדינה ובנו – אין לנו זכות קיום.״ הוסיף.

״החלק של שב"כ במלחמה עדיין לא נגמר – לא ננוח עד שנשיב את כל 128 החטופים הביתה ואת הארבעה שהיו שם לפני כן. אלה החיים ואלה שאינם בין החיים. את כולם. כי זה ההבדל האמיתי בנינו לבינם – אנחנו נקריב את חיינו למען האזרחים, הם יקריבו את חיי האזרחים למענם. נבוא חשבון עם כל מי שהיה לו חלק, ישיר או עקיף, עם אותו יום נורא – למען הנופלים, למען המשפחות ולמען עתיד טוב יותר. שנהיה ראויים לכל אלה שלא איתנו היום״. אמר לסיום.

Back to top button