בריאותמבזקים

קרנית שנתרמה מעינו של חלל צה״ל הצילה את ראייתה של פעוטה

פעוטה בת שנתיים הגיעה לפני שנה ושלושה חודשים למיון במרכז הרפואי שערי צדק כאשר היא סובלת מזיהום קשה בשתי עיניה. הפעוטה סבלה מזיהום קשה בקרנית עם פצע חודר בעין ובשל, הדחיפות כדי להציל את ראייתה מומחי שערי צדק השתילו קרנית קפואה אשר שמורה למצבי חירום שכאלה עד שתימצא לה קרנית חדשה. גם בעינה השניה עברה הפעוטה פרוצדורה אך פשוטה יותר.

לאחר מספר חודשים השתל הזמני שאיפשר שמירה על המבנה התקין של העין בשלב האקוטי איבד משקיפותו ועלה צורך בביצוע השתלת קרנית נוספת בטכניקה של שתל בתוך שתל. אך למרבה הצער השתל החדש לא ניקלט בהצלחה, דבר שהוביל לצורך בביצוע השתלה שלישית בעין זו.

לפני כ-4 חודשים, החליטה משפחתו של לוחם שנפל בקרב בעזה לתרום את קרניתו. הקרנית של הלוחם הובאה לשערי צדק והושתלה בעינה של הילדה, בפעם השלישית בה מושתלת קרנית בעין ימין שלה. ההשתלה, בשונה מההשתלה שקדמה לה – עברה בהצלחה, השתל נקלט באופן מלא והפעוטה חזרה לראות. בפעוטה טיפלו ד"ר לירון ברקוביץ וד" ר אלנה דרבקין יחד עם צוות רחב של מחלקת עיניים בשערי צדק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר ברקוביץ מספר: "י׳ עברה סדרת טיפולים ארוכה, וחוותה פגיעות משמעותיות בעיניה. לאחר ניתוחים רבים, עינו של חייל הצילה את ראייתה של י', ואין מרגש מכך. אני מאחל המשך החלמה ורפואה ל-י' וניחומים רבים למשפחתו של החייל הגיבור".

אביה של י׳ הוסיף: ״בשנה וחצי האחרונה פגשנו שליחים טובים בשערי צדק שמלווים אותנו בדרך הניסית. מהבשורה על פגיעה נדירה וחמורה בעיניה של בתנו (בת 8 חודשים) וסיכויים נמוכים לראיה ועד לחזרה לראיה בשתי עיניה. התהליך היה מורכב, ארבע השתלות קרנית, עליות וירידות וניסים לאורך כל הדרך ובפרט בחודש האחרון שחזרה לראות בעין אחת לאחר חודשים של חוסר שימוש.״

עוד אמר כי ״אנו מודים לצוות ביה"ח ובאופן מיוחד לד"ר לירון ברקוביץ וכל רופאי מחלקת עינים ופרופסור צדוק, ולמאלכיות מכירורגיה ילדים, אישפוז יום עיניים וצוות חדרי הניתוח, שהיו איתנו בזמנים הטובים ובזמנים שפחות, במקצועיות מסירות ולבביות״.

השתלת קרנית
צילום: שערי צדק

3 תגובות

  1. 🙏🙏🙏🇮🇱🇮🇱🇮🇱👑👑👑🪴🪴🪴🍇🍷🙏🙏🙏🇮🇱🇮🇱🇮🇱♥️♥️♥️🙏🙏🇮🇱🇮🇱🇮🇱♥️♥️♥️👍👍👍

Back to top button