מבזקיםפוליטי / מדיני

השגריר ארדן רותח מזעם: "פתחתם את האו"ם לנאצים של ימינו"

העצרת הכללית של האו״ם הצביעה היום (שישי) ברוב של 143 מדינות בעד מתן זכויות של מדינה לרשות הפלסטינית.

השגריר ארדן תקף בנאומו את ההחלטה המבישה שמתקבלת דווקא בשבוע בו מציינים בישראל את יום השואה ורק חצי שנה מאז טבח ה-7.10: "ב- 1940 העולם התאחד במטרה להרוס משטר רצחני, אולם היום, באירוניה חולנית ומעוותת, אותו ארגון שהוקם כדי למנוע רוע, מקדם בברכה מדינת טרור. בעוד שבישראל עדיין מתאבלים על התינוקות היהודים שנשרפו בקרמטוריום בשואה, אתם, כאן באו"ם, פותחים את הדלת לשותפים לשריפת תינוקות בישראל ב-7 באוקטובר."

"איך אתם יכולים להיות כל כך עיוורים? האם זה האינטרס הפוליטי שלכם? האם אלו הערכים המעוותים שלכם?" שאל השגריר ארדן את המדינות שתמכו והוסיף, "היום העצרת הכללית לא רק מעניקה זכויות למדינת טרור פלסטינית. היום אתם גם מעניקים זכויות למדינת הטרור העתידית של חמאס. פתחתם את האו"ם לנאצים של ימינו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר ארדן הציג על במת האו״ם תמונה של יחיא סינוואר כנשיא מדינת חמאס שמוקמת בחסות האו״ם: "בשנים שיבואו תצטרכו להסביר כיצד – בניגוד למוסר ולאמנת האו"ם – עשיתם כל מה שיכולתם כדי להעניק מדינה לקבוצה של רוצחי המונים. להיטלר של ימינו. אני אציג לכם את התוצאה שתהיה להצבעה שלכם היום: "יחיא סינוואר – הנשיא המיועד – עריץ מדינת החמאס. והוא חב את תודתו העמוקה לכם – העצרת הכללית! עם התקדים הזה אנו עשויים לראות כאן בעתיד נציגים של דאעש או בוקו חראם שישבו בקרבנו. זה יתאים לסטנדרט המוסרי החדש שיקבע כאן היום."

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן

בנוסף השגריר ארדן תקף את ההחלטה שעומדת בניגוד לאמנת האו״ם, שכן רק מועצת הביטחון רשאית להמליץ על קבלת מדינה כחברה באו״ם: "היום מבוצע כאן עיוות נוסף בלתי נסלח: החרבת אמנת האו"ם. אמנת האו"ם- המסמך "הקדוש" שמשמש בסיס לכל דבר שאנו אמורים לעשות באו"ם נהיה למרמס. הוא נזרק מהחלון. אתם יורקים על כל הערכים שנוסחו כדי להקים את הארגון הזה! בהחלטה ההרסנית של היום אתם עוקפים את מועצת הביטחון, מתעלמים מהחלטתה ומפרים את הנורמות שהארגון הזה מחויב להן."

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן

עוד הוסיף כי "מאז שהם דחו את תכנית החלוקה של האו"ם ב- 1947, הם רק ניסו להרוס את ישראל! הם שוחרי טרור! הם הכל חוץ משוחרי שלום! אף לא מנהיג פלסטיני אחד אפילו לא גינה את טבח ה-7 באוקטובר! כל עוד רבים מכם "שונאי יהודים", לא אכפת לכם שהפלסטינים אינם "שוחרי שלום". היום הזה ייזכר לדיראון עולם!".

לבסוף השגריר ארדן גרס את אמנת האו״ם כאקט של מחאה על ההצבעה שרומסת את כללי האו״ם: "אני רוצה שהעולם כולו יזכור את הרגע הזה – שיזכור את הרגע הבלתי מוסרי הזה! היום אני אציב מולכם מראה כדי שתוכלו לראות בדיוק מה אתם עושים לאמנת האו"ם בהצבעה ההרסנית הזו. אתם גורסים את אמנת האו"ם במו ידיכם! תתביישו לכם!"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן

3 תגובות

  1. עוד הישג של נתניהו.
    שבוע הבא יבעא הישג על הצבעה באו"ם שהציונות היא גזענות

Back to top button