חדשות חוץמבזקים

"מהלך מעוות": מעמד הפלסטינים באו"ם שודרג לסטטוס של מדינה חברה

העצרת הכללית של האו"ם החליטה הערב (שישי) לשדרג את מעמד הפלסטינים בארגון כ"מדינה חברה". בהצבעה שהתקיימה 143 מדינות תמכו מול 9 שהתנגדו. 25 נמנעו בהצבעה. מעמד זה מקנה לפלסטינים סמכויות כמו אלה של מדינה חברה.

ארצות הברית, ארגנטינה, צ׳כיה, הונגריה, מיקרונזיה, נאורו, פלאו ופפואה ניו גינאה התנגדו אך מנגד בין המדינות התומכות היו: רוסיה, ספרד ופולין. המדינות שנמנעו הן: אוסטריה, בולגריה, קנדה, קרואטיה, פינלנד, גרמניה, גיאורגיה, לטביה, אלבניה, איי מרשל, מונקו, הולנד, צפון מקדוניה, אוקראינה, שוויץ, שבדיה, בריטניה, רומניה, ליטא, מולדובה, פרגוואי, איטליה, פי'גי, מלאווי, ונווטו.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב להחלטה ואמר כי מדובר ב"מהלך מעוות". לדבריו, "התיאטרון הפוליטי ששמו האו"ם קיבל החלטה מלאכותית שמעניקה פרס למחבלי חמאס ופוגעת במו"מ לשחרור החטופים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ הוסיף כי "ההחלטה הנואלת שהתקבלה היום בעצרת הכללית של האו"ם מציגה לעיני כל את העיוות המובנה של מוסד האו"ם ואת הסיבות שבגינן האו"ם הפך את עצמו, תחת הנהגתו של מזכ"ל האו"ם גוטרש, לגוף לא רלוונטי."

שר החוץ כ"ץ מדגיש כי "המסר שהאו"ם שולח לאזורינו רווי הכאב – האלימות משתלמת. ההחלטה לשדרג את מעמד הפלסטינים באו"ם היא פרס למחבלי החמאס אחרי שביצעו את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה ואחרי שביצעו את פשעי המין המחרידים ביותר שראה העולם. ההחלטה מהווה אף רוח גבית לחמאס בעיצומו של המו"מ לשחרור 132 החטופים ולהפוגה הומניטרית ומקשה עוד יותר על השגת עסקה."

השר ציין כי "הפלסטינים, כידוע לכל, כלל אינם עומדים בסטנדרטים של מדינה. ההחלטה גם מפרה את כללי הפרוצדורה של האו"ם עצמו, שאינם מאפשרים לעצרת האו"ם לקבל החלטה כמו שהתקבלה. אבל כשמדובר במהלך אנטי-ישראלי האו"ם מרשה להפר גם את הכללים. התיאטרון הפוליטי ששמו האו"ם קיבל החלטה מלאכותית, מנותקת מהמציאות שרק מעודדת טרור. ישראל מעוניינת בשלום והוא יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים."

לסיום אמר כי "ישראל מודה לכל המדינות שלא תמכו ולא שיתפו פעולה עם המהלך המעוות הזה, ובחרו להתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה והמוסר".

צילום: האו"ם / UN

Back to top button