מבזקיםצבא וביטחון

1000 חיילים בודדים המירו את רישיון הנהיגה הזר ברישיון ישראלי

כ-1000 חיילים בודדים ובנות שירות בודדות המירו את רישיון הנהיגה הזר שברשותם לרישיון נהיגה ישראלי בתוך מספר שעות

האירוע המיוחד נערך בהמשך להובלת מדיניותה של השרה רגב לקידום שיפור השירות ובמיוחד לחיילי צה"ל בימים אלה. המחווה ביוזמת אגף הרישוי במשרד התחבורה, התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש וארגון ידידי צה"ל בארה"ב.
כ-1000 חיילים בודדים ובנות שירות בודדות שעלו מרחבי העולם ובבעלותם רישיון נהיגה זר, זכו היום (חמישי) לקבל לראשונה רישיון נהיגה ישראלי, במסגרת "יום המרת רישיונות לחיילים בודדים", שהתקיים במשרד הרישוי בחולון, בשיתוף התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש, ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ואגף כוח אדם בצה"ל.

במקום הוקם מתחם מיוחד עבור מאות חיילים בודדים, רבים מהם לוחמים שיצאו להתרעננות קצרה מהלחימה. החיילים הבודדים ביצעו את כל הליכי הרישוי הנדרשים לקבלת רישיון נהיגה ישראלי וכן מבחן שליטה מעשי (טסט מקוצר). כ-500 מתוכם שעברו את מבחן השליטה המעשי בהצלחה, קיבלו לראשונה בחייהם רישיון נהיגה ישראלי במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כ-40 מורי נהיגה הגיעו מכל רחבי הארץ נרתמו לסייע לחיילים הבודדים והעמידו ללא תשלום את כלי רכבם הפרטיים לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים. המבחנים נערכו על ידי בוחנים מוסמכים של אגף הרישוי (טסטרים). בעקבות המלחמה וגיוס המילואים המתמשך, מערך הבוחנים תוגבר בבוחני רכב צבאיים, שסייעו בביצוע הטסטים.

אגף הרישוי שבמשרד התחבורה, הקים עמדת רישוי מיוחדת במשרד הרישוי המחוזי בחולון, בה ניתן לבצע את כל הפעולות הנדרשות להמרת הרישיון ובכללם צילום עבור רישיון הנהיגה החדש, בדיקות ראייה על ידי אופטומטריסטים מוסמכים ובדיקות רפואיות על ידי רופאים של אגף הרישוי הנדרשות כתנאי לביצוע הבחינה. כל חייל שעבר בהצלחה את המבחן המעשי, הונפק לו במקום רישיון נהיגה ישראלי מטעם משרד התחבורה. במידה והחייל לא עבר את הטסט הראשון, ניתנה לו הזדמנות לבצע טסט נוסף. כמו כן, התאפשר לחיילים לבצע שיעור נהיגה לפני הטסט עם אחד ממורי הנהיגה המתנדבים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב מסרה: "היום המיוחד הזה מאפשר לחיילים בודדים בסדיר ובמילואים, שעזבו את משפחותיהם ומולדתם כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל ורבים מהם נמצאים בלחימה, להמיר את רישיון הנהיגה הזר שלהם לרישיון נהיגה ישראלי במהירות וביעילות. זאת חובתנו כלפי אותם חיילים להקל את הליך המרת רישיון נהיגה ולשפר את השירות ככל הניתן. יוזמה זו היא ביטוי להערכה והוקרה לחיילים הבודדים ולתרומתם החשובה לביטחון מדינת ישראל. אנו מחויבים להמשיך ולסייע להם בכל דרך אפשרית".

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל 'נפש בנפש' אמר: "רישיון נהיגה עבור החיילים הבודדים הוא כלי קריטי, שכן ההתניידות העצמאית חיונית עבורם לחיסכון בזמן, על מנת לבצע סידורים, קניות לבין וכן להתאווררות שחשובה מאוד, בייחוד בתקופה זו. הלחימה הממושכת רק הגבירה את הצורך בשירות זה ואנו מודים לאגף הרישוי במשרד התחבורה ולאכ"א בצה"ל על שיתוף הפעולה המדהים שיחסוך להם זמן רב וההתגייסות לטובת הצעירים והצעירות הללו שעלו ארצה לישראל ללא משפחה, מתוך אהבת המולדת ובחרו לקשור את גורלם עם מדינת ישראל, על ידי גיוס לצה"ל. זה המעט שאנו יכולים לתת להם חזרה".

הענקת רישיון נהיגה לחיילים בודדים
צילום: דוברות משרד התחבורה
הענקת רישיון נהיגה לחיילים בודדים
צילום: דוברות משרד התחבורה
הענקת רישיון נהיגה לחיילים בודדים
צילום: דוברות משרד התחבורה
הענקת רישיון נהיגה לחיילים בודדים
צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button