מבזקיםצבא וביטחון

רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל, שנהרג בטול כרם, הובא למנוחות בהר הרצל

מסע הלוויתו של מפקד ולוחם בימ״מ רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל שנפל בקרב בטול כרם, הסתיים לפני זמן קצר (חמישי), בחלקה המשטרתית של בית העלמין בהר הרצל.

טקס הלוויה בהר הרצל התקיים במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב, חברי כנסת, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד הימ״מ, תת-ניצב ח', לוחמים ולוחמות מהימ"מ, מפקדים ומפקדות, משפחה, מכובדים נוספים ומוקירי דרכו.

ייטב לב הלוי ז״ל, בן 28 מהר גילה, התגייס לימ״מ בשנת 2020. הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות. הוא הועלה לדרגת ׳רב-פקד׳ לאחר שלחם יחד עם לוחמיו וחבריו בקרב אל מול מחבלים בטול כרם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, אמר בהספד: ״אל ארץ צבי אל דבש שדותיה, אל הכרמל והמדבר אל עם אשר לא יחשה שאת בניו לא יפקיר לזר״, המילים הללו לא יוצאות לי מהראש שעה שהתבשרתי בבשורה המרה על נפילתו של רב פקד ייטב לב הלוי הי״ד. ייטב לב שכולו לב , ייטב לב שיצא במסירות נפש להגן על אחיו, ייטב לב שכל אחת מהפעולות שעשה בכל השנים האחרונות הייתה דאגה לעם לארץ למדינה ועשה זאת במסירות נפש וגבורה עילאית.

עוד אמר השר: גדלת במשפחה שכל כולה מסירות נפש למען עם ישראל ועל גבורתו של אבא יורם והזכויות הענקיות שיש לו בקרבות השונים , במשילות, בעשיה למען ירושלים ינקת מגיל אפס והמשכת בדרכו. הלכת למכינה כדי להכין את עצמך לחיים משמעותיים ומלאים, התגייסת למגלן לשירות חובה וקבע ואחרי תפקידים של מפק״צ, מ״פ נמשכת בדרך של אבא בימ״מ וכל מי שדברתי איתו צפה לך גדולות ונצורות. אבל העיקר ייטב, זה הלב, זו מסירות הנפש זה המעשים הטובים והפעולות שהצלת בהם מאות ואלפים. משפחת הלוי היקרה אין מזור ואין מנחם אבל יש ידיעה אחת שאתה גיבורים שגדלתם בן גיבור ושבמעשיו אפשר לנו לחיות כאן בביטחה ושלווה."

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ספד: "התכנסנו כאן היום, ביגון כבד, עם לכתו של ייטב לב הלוי זכרונו לברכה. יש קושי לא פשוט וכואב להספיד לוחם ימ"מ צעיר, בן 28 בלבד בלכתו. אנו, מצויים בעיצומה של מלחמה קשה. אנו נלחמים על הזכות להיות חופשיים ובטוחים בארצנו, אך מאבדים את היקרים לנו מכל. ייטב התגייס למשמר הגבול בשנת 2020, אחרי שירות צבאי מובחר, מתוך רצון לבצע שירות משמעותי, ובשנים האחרונות שירת כלוחם ומפקד בימ"מ. בשבת האחרונה, נפל ייטב בקרב בעזה. עם היוודע הבשורה המרה על מותו של ייטב, לאחר שנלחם בקרב הירואי בעזה – על היחידה, על מג"ב ועל משטרת ישראל כולה, ירד אבל גדול, בשל גודל האָבֵדה.

עוד אמר המפכ"ל: מפקדיו וחבריו של ייטב מספרים על אדם אשר, כשמו כן הוא-מפקד וחבר טוב, איש של אנשים, טוב-לב, נכון תמיד להתנדב ולסייע, ובעיקר – לוחם אמיץ אשר פועל מתוך תחושת שליחות ואהבת המולדת. זה ייטב, גיבור ישראל. משפחת הלוי היקרה, האֶבל הוא עצום, לכם, למשטרת ישראל, לְאוּמָה שלמה. אני מבין עד כמה קשה מנשוא מעמד בלתי נתפס זה. והמילים דלות מלתאר את עוצמת הכאב. אבל אין ספק מהיכן ייטב ספג את הערכים ואת המודל לחיקוי. ייטב, הקדשת את חייך למען המדינה. בכל מקום בו היית, שמת את טובת המשימה וטובת האָחֵר לפני טובתך האישית. פעלת תמיד בהתאם לערכים אשר הוטמעו בך מבית. אני מכיר היטב את כור מחצבתך, הלכת בדרכו של אביך אשר שירת את המדינה שנים רבות, ומשטרת ישראל היתה לו לבית. אני יודע כמה הורייך גאים בך.

בהמשך הוסיף המפכ"ל: היית מבין הדמויות הראשונות שפגשתי עם תחילת המלחמה בשבעה באוקטובר. התעשתת ונכנסת מהר מאד לנעלי מפקד הצוות ואני אף זכיתי להעניק לך את דרגת הפקד, בטקס צנוע שהתקיים ביחידה באחת ההפוגות שהיו לכם במהלך הלחימה. צפיתי לך עתיד מזהיר ביחידה, וודאי כשידעתי באיזה בית גידול צמחת. היו לי תוכניות אחרות באשר לקידום שלך לדרגת הרב פקד. רבות סופר ודובר מאז אתמול אודות שמך המיוחד, ייטב לב נכנס חזק מאד ללב של כל מי שנקרה בדרכך. אני גאה בך לוחם עז נפש ומצדיע לך בפעם האחרונה. יהי זכרך ברוך נצור בליבנו לעד."

מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', ספד: "מוכי צער ותדהמה מתכנסים אנו כאן בהר הרצל והלב מסרב להאמין. ייטב, מטובי בנינו נפל בקרב מול הטרור הרצחני. הימ"מ זרם לייטב בדם מהרגע בו נולד וליווה אותו לאורך כל חייו. האנשים, הסיפורים, הגבורה ומסירות הנפש היו נטועים בנשמתו ובדרכו ולכן היה זה אך טבעי שבהמשך חייו יסגור מעגל, יסיים מסלול מפרך בימ"מ ויהפוך במהרה ללוחם ומפקד מצטיין. ייטב היה פתוח בדעותיו ונהג כלפי אחיו הלוחמים וכלפי פקודיו תמיד בנועם, בכבוד אמיתי ובגובה העיניים. ייטב לקח חלק בפעילויות מבצעיות רבות של הימ"מ, בחלקן אף שימש כמפקד חוליה רפואית וחילץ לוחמים תחת אש. "

עוד אמר מפקד הימ"מ: "בפעילות המבצעית בה נפצע ייטב באופן אנוש, פעלה הימ"מ למעצרה של חוליית מחבלים בטול כרם, אשר הייתה שותפה לפיגועים משמעותיים ולרצח ישראלים. גם במקרה זה, תרומתו של ייטב לביטחונה של המדינה לא יסולא בפז. ייטב, לא נשכח לרגע את גבורתך ותרומתך העצומה למולדת, אשר עליה ולמענה אנו ממשיכים להילחם. אתה משאיר אחריך מורשת של מצוינות, רעות, ענווה ונועם הליכות. באופייך המיוחד הובלת והנהגת אחריך, לא היססת להיכנס תחת האלונקה ולתמוך בחבריך ועל כך לנצח נהיה אסירי תודה. יהי זכרך ברוך."

הלוויית רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל
צילום: דוברות המשטרה
הלוויית רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל
צילום: דוברות המשטרה
הלוויית רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל
צילום: דוברות המשטרה
הלוויית רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל
צילום: דוברות המשטרה
הלוויית רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל
צילום: דוברות המשטרה
הלוויית רפ"ק ייטב לב הלוי ז״ל
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button