חדשות הארץמבזקים

נפתלי בנט: "אספר סיפור שלא ספרתי מעולם – אפשר להתנהל אחרת"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התייחס היום (חמישי), בכנס יוזמת המאה הראשון שהתקיים במועצה לישראל יפה בתל אביב, למתיחות מול ארצות הברית על רקע דבריו של הנשיא ביידן שאמר כי לא יעביר לישראל חימושים לצורך מתקפה רחבה ברפיח. "הנשיא ביידן הוא חבר אמת של מדינת ישראל אבל ההודעה שלו בעניין עצירת חימושים היא שגיאה", אמר בנט.

לדבריו, "אם אתה באמת רוצה למנוע שטבח השבעה באוקטובר יחזור על עצמו אתה צריך לתת גב למדינת ישראל בשעה המורכבת הזאת". בנט הוסיף כי "אנחנו בסך הכל נלחמים באחד הביטויים של גל איסלאם רדיקלי שמאיים על העולם, לא רק עלינו. והניצחון שלנו הוא חיוני גם כדי למנוע אירועים ברחובות ניו יורק בלונדון בפריז. לכן זה אינטרס עולמי שננצח."

בנט התייחס גם להתבטאויות מצד שרי הממשלה בעקבות החלטתו של הנשיא ביידן ואמר: "כשאתם שוקלים פעולה כלשהי או התבטאות כלשהי מה שצריך לעמוד בראש שלכם, זה האם זה מקדם את האינטרס הישראלי או פוגע בה? לא מה זה עושה בפוליטיקה הפנימית. ובסופו של דבר שרי הממשלה יצטרכו להחליט מה יותר חשוב להם: לצבור לייקים בטיק טוק? או לקבל פצצות לרפיח? אפשר להתנהל אחרת. אפשר והדרך הנכונה לדאוג למדינת ישראל זה להתנהל מול ארצות הברית בצורה מקצועית ומכבדת תוך עמידה חזקה מאוד על האינטרס הישראלי. ולו היו עושים זאת, אנחנו היינו יכולים כבר לכבוש את רפיח ולפרק את חמאס לפני ארבעה חודשים ולא היינו מסתפקים בפעולה הסמלית עכשיו, שהיא לא באמת מפרקת את חמאס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט סיפר על אירוע שהתרחש בזמנו כשהיה ראש הממשלה ואיך לדבריו עמד על האינטרס הישראלי מבלי לגרום לחיכוך עם ארצות הברית. "אני אספר סיפור שלא סיפרתי עד היום. כראש ממשלה כשנסעתי לפגוש את הנשיא ביידן היו שורה של פגישות. בעצם פגישה עם היועץ לביטחון לאומי, אחר כך פגישה עם אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה ואחר כך עם הנשיא עצמו. בכל שלושת המפגשים הם דרשו ממני, ממש דרשו, שאני אסכים לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלסטינים בעיר ירושלים – בבירה שלנו. ולשלושתם, ובסופו של דבר לנשיא, אמרתי לא! למרות שזו הייתה הבטחת בחירות שלהם ויתכן שאפילו הוסכם או לא עם הממשלה שקדמה לי. אמרתי להם לא. "למדינת ישראל או ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת וזו מדינת ישראל". והנושא דהה ונעלם… אתם זוכרים? זה היה על הפרק וזה נעלם. למה? כי לא עשיתי על זה סיבוב ניצחון. לא חזרתי לארץ ואמרתי, אני עמדתי ועשיתי… ותראו מה זה. פשוט עשיתי ולא סיפרתי לאף אחד. אתם זוכרים שהם עמדו ממש עמדו להקים? אז אפשר אחרת. אפשר פשוט לדאוג לאינטרס הלאומי הישראלי ולא להתעסק בשטויות".

4 תגובות

Back to top button