חדשות הארץמבזקים

פעילים עיכבו את תנועת משאיות הסיוע לרצועת עזה – צפו בתיעוד

בעקבות חסימות משאיות הסיוע שנערכו בשבועות האחרונים, מדינת ישראל נאלצה להעביר הלילה (חמישי) את משאיות הסיוע בדרך שונה ולראשונה מירדן דרך מעבר רבין הסמוך לאילת.

בני משפחות חטופים, משפחות שכולות, תושבי אילת ופעילי תנועת צו 9 נערכו מראש להגעת המשאיות, והחל משעה לפני חצות חסמו את המשאיות.

מעל 500 תושבי אילת הגיעו משעות הערב למעבר רבין, ומשם התפצלו לשלוש קבוצות חסימה: בצומת נמל התעופה על כביש 90, בכניסה לכביש 12, ובמעבר עצמו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תנועת צו 9

הפעולה הוכיחה את עצמה, ועיכבה את המשלוח עד עלות השחר, למרות כוחות משטרה ויס"מ עצומים שליוו את השיירה. בשעה זו פעילים חוסמים את משאיות הסיוע באזור מצפה רמון.

פעילים חוסמים את משאיות הסיוע במצפה רמון
פעילים חוסמים את משאיות הסיוע במצפה רמון. צילום: תנועת צו 9
צילום: תנועת צו 9

נעמי, אימו של החטוף אוריאל ברוך הי"ד שגופתו מוחזקת בעזה שהשתתפה בחסימה אמרה: "באתי להזדהות עם כל האלופים האלה ובאנו לחסום את המשאיות. לא יכנס אוכל לחמאסניקים"

מתנועת צו 9 נמסר: "עם ישראל מתעורר ועומד על רגליו. מול המחדל הזה שמתרחש מאחורי הגב של אזרחי ישראל עומדים נחושים בני העם הזה".

לדבריהם, "המכונה המשומנת של שיירות המשאיות לחמאס שמנסה לעבור פעם אחר פעם בדרכים צדדיות ומוסתרות נתקלת בחומה אדירה. אנחנו רוצים את החטופים שלנו בבית, ולא מוכנים לסכן את החיילים שלנו בשביל מחבלי נוחב'ה. שום סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

Back to top button