חדשות הארץמבזקים

אסון בברזיל: תיירת ישראלית ניסתה להימלט משודד, נפלה מגובה ונהרגה

עלמה בוהדנה, תושבת קיבוץ יסעור בגליל המערבי בת 24, ששהתה ביום שני בלילה באזור מיוער, סמוך לרחוב אלמירנטה אלכסנדרינו, שבשכונת סנטה תרזה, באזור מרכז ריו דה ג'נירו בברזיל, סברה שגבר רכוב על אופנוע מתכוון לשדוד אותה, נבהלה, קפצה מעבר לחומה שבצד הכביש לתעלה בעומק של כ-15 מטרים ונהרגה. כך דיווחה המשטרה במדינה.

ריו ד'ה ג'נרו ברזיל
המקום שבו אירע האסון. רפרודוקציה / Google Street View

צוותי כיבוי שהוזעקו למקום בסביבות השעה 19:00 בערב (שעון מקומי) ניסו לעזור לה כשלצידה מטייל ישראלי נוסף שזוהה כדן חן, סמוך למקום טיפוס בהר הקורקובדו, אך למרבה הצער עלמה כבר הייתה ללא רוח חיים. גופתה נשלחה למכון הרפואי המשפטי (IML) במרכז ריו דה ג'נירו.

בתשאול של הישראלי שהיה עמה על ידי המשטרה, סיפר דן כי הוא צעד עם עלמה כשראו לפתע רוכב אופנוע. הם חשבו שהוא מתכוון לשדוד אותם והחלו לרוץ. על פי הדיווח באתרי החדשות המקומיים, דן לא אמר אם רוכב האופנוע התקרב אליהם או שהבחין בכלי נשק ברשותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך החקירה טען כי ניגש אליו טנדר או מכונית אדומה, אך לא ראה נשק או חפץ מאיים אחר. הוא סיפר לחוקרים כי פגש את עלמה בהוסטל בו הם שהו וכי הם רק חברים. לטענת המשטרה, שני התיירים היו ללא מסמכים.

הרשויות במדינה יצרו קשר עם ההוסטל שבו שהו, בקופקבנה באזור הדרומי, והם שלחו את תמונת הדרכון הישראלי שלו. עם זאת ההוסטל גם דיווח כי עלמה לא הציגה מסמכים כדי ללון שם. על פי הדיווחים בכלי תקשורת בברזיל, גופתה של עלמה צולמה והתמונות נשלחו לרשויות בישראל על מנת לבצע זיהוי פנים. לפי המשטרה המקומית היו בזירת האירוע אנשים נוספים ולא ידוע אם נלקחו חפצים אישיים של הצעירה.

כוחות של המשטרה המקומית אספו מידע ראשוני באזור וחיפשו תמונות ממצלמות אבטחה. לבסוף נמסר מהמשטרה כי ננקטים צעדים נוספים לבירור העובדות ונסיבות מותה.

ממשרד החוץ נמסר: "מקרה מצער וקשה שבו צעירה ישראלית נהרגה כתוצאה מנפילה מגובה רב בריו דה ז'ניירו, ברזיל. המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ וקונסוליית ישראל בברזיליה, נטע אברהמי וכן מריאנו הירש, נציג קרן היסוד בריו דה ז'ניירו, מסייעים למשפחה בשעתה הקשה וכן בהעברתה לקבורה בישראל".

עלמה בוהדנה
עלמה בוהדנה. צילום: רשתות חברתיות

Back to top button