חדשות הארץמבזקים

אלו הפערים בהצעה שחמאס אישר לעומת ההצעה המצרית

חמאס פרסם אמש (שני) את תשובתו לגבי עסקת חטופים, זמן ארוך לאחר שישראל אישרה את ההצעה. בישראל הבהירו כי הסעיפים שחמאס הסכים להם, שונים מאלו שישראל הסכימה להם ועדיין לא השיבה רשמית על תשובת חמאס. אלו הפערים בהצעה שחמאס אישרה, לעומת ההצעה המצרית.

שחרור חטופים
בהצעה שחמאס אישר, אין דרישה לשחרר רק חטופים חיים בשלב הראשון. במקום זאת, נכתב שאם מספר החטופים החיים לא יגיע ל-33, המספר יושלם עם גופות של חטופים.

סיום המלחמה
חמאס דורש הכרזה על שקט בר-קיימא (סיום המלחמה) לפני שלב חילופי השבויים, שבו ישוחררו הגברים והחיילים החטופים. בהצעה המצרית, סיום המלחמה היה אמור להגיע רק בשלב שלאחר חילופי השבויים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ווטו ישראלי
בהצעה שחמאס אישר, לא קיים סעיף המקנה לישראל זכות וטו על שמותיהם של עד 200 מחבלים כבדים שישוחררו, בשונה מההצעה המצרית שכללה סעיף זה.

יציאת מחבלים לטיפול רפואי
חמאס מבקש לאפשר ליותר מ-50 מחבלים לצאת דרך מעבר רפיח לטיפול רפואי כבר ביום הראשון להסכם. לעומת זאת, בהצעה המצרית יציאה למטרה זו הוגבלה ל"מספר מוסכם" של מחבלים פצועים, החל מהיום ה-14 בלבד.

לוח זמנים לשחרור החטופים
לוח הזמנים של שחרור החטופים שמציע חמאס הוא שחרור של 3 חטופים בכל שבוע, כשתחילה ישוחררו הנשים. ההצעה המצרית דיברה על שחרור של 3 חטופים כל 3 ימים.

נסיגה מא-רשיד
חמאס דורש שצה"ל יסוג לחלוטין מרחוב א-רשיד מזרחה לרחוב סלאח א-דין כבר ביום ה-3 להסכם. בהצעה המצרית, הנסיגה מהרחוב הזה הייתה אמורה להתבצע רק לאחר 7 ימים.

שחרור אסירי שליט
בהצעה שחמאס אישר, נכתב במפורש שביום ה-22 לשלב הראשון ישוחררו כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש. סעיף זה לא נכלל כלל בהצעה המצרית.

פירוט שמות החטופים
ההצעה המצרית מחייבת את חמאס להגיש עד ליום השביעי רשימה של כל החטופים שנותרו מהקטגוריות הרלוונטיות. בהצעה שחמאס הסכים לה, נוספו המילים "במידת האפשר" – מרכך את הדרישה ומקנה לחמאס את האפשרות שלא למסור את שמות החטופים.

סיוע הומניטרי
בהצעה שחמאס אישר, נכתב שבשלב הראשון יוכנסו 600 משאיות סיוע הומניטרי ביום לרצועה, מהן 300 לצפון הרצועה. ההצעה המצרית הגבילה את כמות המשאיות ל-500 ביום, מהן 250 לצפון.

הפסקת טיסות
חמאס מבקש שהטיסות הצבאיות והסיור (מודיעין) ברצועה יופסקו למשך 10 שעות ביום רגיל, ו-12 שעות בימים של שחרור חטופים. בהצעה המצרית ההגבלה הייתה 8 ו-10 שעות בהתאמה.

שיקום הרצועה
בשלב השלישי להצעת חמאס, תחל תוכנית שיקום הרצועה שתימשך 3-5 שנים תחת פיקוח קטארי, מצרי ובינ"ל. ההצעה המצרית דיברה על 5 שנים, וכללה סעיף שהושמט בהצעת חמאס האוסר שיקום מתקנים צבאיים.

Back to top button