מבזקיםמשפטי/פלילי

לשכת עורכי הדין תדון בהשעייתו של אפי נוה בתחילת יוני

ועדת האתיקה במחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין השיבה לפניית התנועה לאיכות השלטון, כי בעקבות הפיכת פסק הדין הפלילי בעניינו של יו"ר הלשכה לשעבר אפי נוה לחלוט, תובא תלונת התנועה כנגד נוה לדיון בישיבתה הקרובה של הוועדה, בתחילת חודש יוני הקרוב.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בכדי שתוגש נגד נוה קובלנה לבית הדין המשמעתי של הלשכה, בעקבות הרשעתו בפלילים. ועדת האתיקה של הלשכה השיבה לפניות קודמות של התנועה כי הוחלט להמתין עד לסיום ההליך הפלילי נגד עו"ד נוה, בטרם קבלת החלטה בעניינו.

בשבוע שעבר נדחתה בקשתו של נוה לרשות הערעור על פסק הדין בעניינו על-ידי בית המשפט העליון, ובכך הפכה הרשעתו לחלוטה. בעקבות כך, הודיעה ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין כי בתחילת חודש יוני תקיים דיון בבקשה, לצורך מתן החלטה בדבר נקיטת הליך משמעתי כנגד נוה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה: ״לא יתכן כי עבריין מורשע בפלילים ימשיך לכהן כעורך דין. החלטת ועדת האתיקה היא צעד חשוב בדרך לשמירה על כבוד מקצוע עריכת הדין, ועל טוהר המידות בלשכת עורכי הדין. לעבריינים אשר משחיתים את המערכת אין מקום להיות חברים בלשכת עורכי הדין, ועל הוועדה להשלים את נקיטת הצעדים המשמעתיים כנגד נוה לאלתר, למען אמון הציבור ולמען יראו ויראו.״

עו"ד אפי נוה. צילום: לשכת עורכי הדין

Back to top button