חדשות הארץמבזקים

הלוחמים בכרם שלום שמרו על טנקים שנערכו לכניסה לרפיח – כל הפרטים

בשעות הצהריים (ראשון) פונו למחלקה לרפואה דחופה בסורוקה 10 פצועים מאירוע ירי הפצמ"רים בכרם שלום. שלושה מתוכם במצב קשה, שניים במצב בינוני. לאחר יצוב ראשוני של מצבם בחדר הטראומה, הועברו לחדרי ניתוח.
חמישה פצועים נוספים במצב קל.

בפרטים חדשים בנוגע לאירוע שכעת מותרים לפרסום נודע כי 14 פצמ״רים שוגרו מרפיח לעבר מוצבי צה״ל ונקודות הכינוס באזור כרם שלום. שניים מהפצמ״רים גרמו לפגיעות הקטלניות בלוחמים במחנה אמיתי, הסמוך לקיבוץ כרם שלום. הלוחמים שנפגעו היו במשימת אבטחת שמירה על הציוד של הכוחות, ציוד שהוכן לקראת הכניסה המתוכננת לרפיח. לא מדובר בשטח כינוס של לוחמים, אלא בכוחות אבטחה שהוצבו במרחב.

צה״ל מתחקר את האירוע ובודק שתי סוגיות עיקריות: 1. מדוע לא שוגרו כלל מיירטים לעבר הפצמ״רים ואף אחד מהם לא יורט. 2. ⁠צה״ל נערך לאפשרות שחמאס ינסה לבצע ירי למרחב הזה, והייתה הבנה שחמאס רואה את היערכות הכוחות לקראת רפיח. לכן גם הייתה היערכות בהתאם: מספר החיילים במקום צומצם למינימום הנדרש, והוצבו מיגוניות במקום. ולכן יידרש לבדוק איך בכל זאת, למרות ההיערכות, ישנו היקף כה גבוה של נפגעים באירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לשתי הנפילות שפגעו בלוחמים, היו גם נפילות נוספות. אחת במחנה אמיתי שגרמה לנפילת עמוד חשמל, בית בקיבוץ כרם שלום שספג פגיעה ישירה ועוד נפילה במוצב סופה שגרמה נזק ללא נפגעים.

כרם שלום - תקרית - פצמ״ר
שימוש לפי סעיף 27א׳

Back to top button