חדשות הארץמבזקים

אותר לאחר למעלה מ-200 ימים: אליקים ליבמן ז"ל נרצח במסיבת הנובה

משפחתו של אליקים ליבמן, שהיה נחשב כחטוף ומוחזק בעזה, התבשרה היום (שישי) כי הוא נרצח במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. שרידי גופתו נקברו יחד עם נרצחת אחרת מהסיבה בנובה בבית העלמין בחולון.

אליקים ליבמן היה אחד המאבטחים במסיבת הנובה ברעים באותה שבת ארורה ב-7 באוקטובר. מאז לא היה ידוע מה עלה בגורלו והוגדר כחטוף.

היום התבשרה כאמור משפחתו כי הוא לא נחטף לעזה, לאחר שהתברר כי שרידי גופתו הוטמנו בטעות יחד עם ויקטוריה גורלוב, שהייתה גם כן מאבטחת באותה מסיבה יחד עם בן זוגה אלכס סמוילוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, גופתו של ליבמן נמצאה קבורה בבית העלמין בחולון ותהליך הזיהוי נמשך לאורך החודש האחרון. ארגון זק"א תל אביב בסיוע של משרד הבריאות ומשרד הדתות פתחו את הקבר ומספר נוספים על מנת לבדוק האם נקברו אנשים שאינם זוהו באופן מוחלט.

משפחתו של ליבמן אמרה לאחר הבשורה המרה: "לאחר יותר מ-200 ימים ולילות של חיפושים, דאגות, תפילות ודמעות של רבבות עם ישראל, התבשרנו בצער רב, כי בננו היקר והאהוב אליקים שלמה ה' יקום דמו, איננו בין החיים, ועל פי ממצאים שהתגלו כעת, קבלנו הודעה רשמית על מותו על קידוש השם".

במטה המשפחות אמרו: "מטה משפחות החטופים מרכין ראש בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי אליקים ליבמן ז״ל נרצח ב-7/10, כשעבד כמאבטח בפסטיבל המוזיקה 'נובה'. בזמן המתקפה, הצליח לפנות פצועים רבים ולהציל את חייהם, זאת כשהוא החליט לא לברוח ולהציל את חייו. מטה משפחות החטופים ימשיך להילחם להשבתם של כל 132 החטופים – החיים לשיקום והנרצחים לקבורה בכבוד באדמת ישראל."

אליקים ליבמן ז"ל

מצה"ל נמסר: "היום הודיעו נציגי צה"ל, המכון הלאומי לרפואה משפטית ומשרד הבריאות למשפחתו של אליקים ליבמן, אשר הוגדר עד היום כחטוף, כי הוא נרצח במתקפת הטרור שהוביל ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בשטח ישראל. קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה"ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות. צה"ל יחד עם כלל הגופים הרלוונטיים ימשיך ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".

הקומיקאי חנוך דאום כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בזמן שבהנהגה רבים על מי ינאם בטקס המשואות, התבשרנו כי אליקים ליבמן נרצח. ליבמן הגיבור נשאר במשך שעות ארוכות תחת התופת כדי לטפל בפצועים הרבים שהיו ביער רעים. אחיו הלוחמים היו בעזה בלחימה והשאירו לו כתובות עידוד בתקווה שיראה אותן. אבל הוא כבר איננו איתנו. אליקים קרוי גם שלמה על שם דודו שנרצח על ידי מחבל. הכרתי את הדוד שלו מימי בישיבה. בחודשים האחרונים יצא לי לשוחח עם כמה מאחיו של אליקים. האמינו והתפללו עד הרגע האחרון. אני לא יודע מי ינאם ומי לא בטקס המשואות, אני יודע שגיבורים כמו אליקים שלמה ליבמן ראויים להנהגה אחראית ומאחדת.

השר איתמר בן גביר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לאחר למעלה מ-200 ימים ולילות של חיפושים, תפילות, דמעות, הורים ומשפחה מלאים בגבורה יהודית – התקבלה הבשורה המרה כי אליקים שלמה הי"ד, בנם של אהובינו ושכנינו היקרים אבישג ואליהו ליבמן, נרצח על קידוש ה׳ בשבעה באוקטובר."

השר בן גביר הוסיף כי "ע"פ העדויות, אליקים נשאר במשך שעות ארוכות תחת התופת כדי לטפל בפצועים הרבים שהיו ביער רעים באותו יום כואב. איבדנו את אחד מטובי בנינו. רעייתי אילה ואני שולחים תנחומים וחיבוק ענק להורים היקרים ולבני המשפחה האהובים. אליקים שלמה ליבמן הי"ד. יהי זכרך ברוך🕯️💔

חברת הכנסת לימור סון הר מלך מ"עוצמה יהודית" אמרה: "קיבלתי בכאב רב את הבשורה הקשה על נפילתו של אליקים שלמה ליבמן אשר נרצח בטבח בשמחת תורה. ‏אליקים שלמה, בנם של חבריי האהובים אליהו ואבישג ליבמן, נרצח תוך שהוא מגלה גבורת רוח יוצאת דופן ובוחר לוותר על האפשרות למלט את עצמו מאזור הטבח תוך שהוא מגיש סיוע ומציל את חייהם של אחרים. ‏גבורתו של אליקים, כפי שחונך בבית הוריו הנפלאים אדירי הרוח, תירשם לעד בספר הגבורה של העם היהודי. ‏שולחת תנחומים וחיבוק מלא בכאב לאליהו ואבישג ולכל המשפחה המורחבת. ‏בשורת מותו של אליקים שלמה היא עוד תזכורת כואבת לאויב האכזר עימו אנו נלחמים והדרישה הנחרצת מאיתנו להכריתו ולהשמידו ללא הותר לו שריד ופליט. ‏ה’ יקום דמו הקדוש!".

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי ויו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח״כ פנינה תמנו שטה אמרה: "הלב נשבר, לאחר 210 ימים של חוסר ודאות, שרידי גופתו של אליקים שלמה ליבמן ז״ל, שהוגדר חטוף, נמצאו בקבר של נרצחת מהנובה. אליקים היה אחד ממאבטחי מסיבת הנובה ברעים באותה שבת שחורה. אימו, אבישג כתבה אתמול: ״עד מתי ימשיך הרשע? מתי כבר תרחם, עשינו די, השתדלנו, עכשיו תורך להבטיח תקומה.״ אני משתתפת בצער הכבד של משפחת ליבמן, מי ייתן ולא תדעו עוד צער, מי ייתן וכל 132 החטופים והחטופות ישובו אלינו במהרה, ומי ייתן ולא נדע עוד רשע בעולם. יהי זכרו ברוך."

אמו של אליקים ליברמן כתבה אתמול:

אֵיפֹה אַתָּה??
מָה אַתָּה?
שָׁלֵם וְחַי / עֲצָמוֹת /אֵפֶר ?
מִתְגַּעְגֵּעַ ,שׂוֹרֵד
מַבִּיט מִלְּמַעְלָה ?
חָרֵד…
הַאִם לִשְׁלֹחַ לְךָ אֵנֶרְגִּיּוֹת אוֹ לְהִתְפַּלֵּל לְעִלּוּי נִשְׁמָתְךָ
הַאִם לְיַחֵל לְסוֹף
אוֹ לְקַוּוֹת לְשִׁקּוּמְךָ
לֹא יוֹדַעַת אִם אַתָּה – אַתָּה
אוֹ כְּבָר חָלִילָה מָתְּתׇ..
לֹא יוֹדַעַת אִם לְדַמְיֵן אֶת הַחֲזָרָה
אוֹ לְקַוּוֹת שֶׁלְּפָחוֹת תִּהְיֶה הוֹכָחָה
שֶׁנִּשְׁאַר מִמְּךָ מַשֶּׁהוּ לִקְבֹּר
וְשָׁאֲתָה לֹא קוֹפֵא שָׁם , לְבַד מִקֹּר…
ה' , מָה אַתָּה רוֹצֶה ??
כַּמָּה עוֹד נִתְיַסֵּר
כַּמָּה הוּא יִסְבֹּל
כַּמָּה נִתְפַּלֵּל ,
וַאֲפִלּוּ לֹא נֵדַע לְמָה ..
מָה נֶחֱשָׁב לַטּוֹב
וּמָה זוֹ תִּקְוָה.
אֵיךְ נָקוּם מֵהַמַּצָּב
לְמָה לְיַחֵל
אֵיזֶה כּוֹחוֹת צָרִיךְ וּלְמָה לְהִתְפַּלֵּל
אֵיךְ הָעָם הַזֶּה יָקוּם מֵהַשְּׁבָרִים
אֵיךְ יַחְלִימוּ הַפְּצוּעִים
וְיַחְזְרוּ הַמֵּתִים..
אֵיךְ שְׁבוּרֵי הַלֵּב יִתְעוֹדְדוּ
אֵיךְ נַבְטִיחַ בִּטָּחוֹן
וּמִי יִהְיֶה הַקָּרְבָּן הָאַחֲרוֹן…
דַּי כְּבָר !!
אִי אֶפְשָׁר ,
חֹסֶר הַוַּדָּאוּת הוּא מַר !!!
עַד מָתַי יַמְשִׁיךְ הָרֶשַׁע
מָתַי כְּבָר תְּרַחֵם
עָשִׂינוּ דַּי ,
הִשְׁתַּדַּלְנוּ
עַכְשָׁו תּוֹרְךָ לְהַבְטִיחַ
תְּקוּמָה…🇮🇱🇮🇱

אבישג ,
אמא של אליקים שלמה ליבמן
בני האהוב ❤️

אליקים ליבמן ז"ל
אליקים ליבמן ז"ל. צילום: באדיבות מטה המשפחות

Back to top button