חדשות הארץמבזקים

התובע בהאג מזהיר: "איומים נגד בית הדין – הפרה של החוק הבינלאומי"

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, שיגר היום (שישי) אזהרה רשמית לישראל בנוגע לאיומיה לנקוט בצעדי תגמול אם יוצאו צווי מעצר כנגד בכירים ישראלים.

בהודעתו הגיב חאן למידע שהתפרסם על כוונות ישראל לנקוט בפעולות תגמול כלפי הרשות הפלסטינית, אם בית הדין בהאג יורה על הוצאת צווים למעצרם של ראשי ממשלה ובכירים צבאיים ישראלים. חאן הדגיש כי בית הדין מתכוון לפעול על פי האמנות והחוקים הבינלאומיים, וכל ניסיון ישראלי לפגוע בהליך המשפטי יחשב לעברה חמורה שתידון לגופה.

דיון - האג - ישראל -
צילום: פייסבוק השרה סטרוק

התובע של בית הדין הפלילי הבינלואמי בהאג אמר: "מודעים לשיח על חקירות ביה"ד ומבקשים להזכיר כי איום בתגובה כנגד החלטות של התובע או השופטים מהווה עבירה בפני עצמה". עוד הוסיף כי "משרד התובע מודע לכך שיש עניין ציבורי משמעותי בחקירותיו, והוא מקבל בברכה הערות, העברת חששות ומעורבות בפעילותה מצד המדינה ונבחרי הציבור, ארגונים לא ממשלתיים, חוקרים ופעילים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף התובע כי "עצמאות וחוסר משוא פנים מתערערים כאשר אנשים מאיימים להגיב נגד בית המשפט או נגד אנשי בית המשפט, אם המשרד, במילוי המנדט שלו, יקבל החלטות לגבי חקירות או תיקים הנכללים בסמכותו. איומים כאלה, גם כאשר לא פועלים, עלולים להוות גם עבירה על עשיית משפט לפי האמנות. 70 לאמנת רומא".

תובע - האג - כרים - קאן - עוטף - עזה - מלחמה -
קארים קאן בסיור בעוטף. צילום: מטה המאבק משפחות החטופים
תובע - האג - כרים - קאן - עוטף - עזה - מלחמה -
קארים קאן בסיור בעוטף. צילום: מטה המאבק משפחות החטופים

Back to top button