חדשות הארץמבזקים

ח"כ דלל נפגש עם ילדי המפונים: "מאות ילדים עברו חוויות קשות וטראומטיות"

הוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ אלי דלל, קיימה היום (רביעי) סיור בבתי מלון בבתי מלון בעיר טבריה בהם שוהים ילדים ובני נוער רבים שנאלצן לעזוב את בתיהם מאז ה-7 באוקטובר. מטרת הביקור הייתה לעמוד מקרוב על צרכיהם המיוחדים של הילדים בתקופה קשה זו, גם דרך נקודת מבטם הישירה של בני הנוער וגם דרך נקודת המבט של ההורים.

במהלך הסיור, בו השתתפה גם חברת הוועדה ח"כ דבי ביטון, שיתפו בני הנוער את חברי הוועדה בקשיי ההסתגלות לסביבה החדשה, בהשלכות השונות שנובעות מן החוסר בפרטיות, בקשיים בלימודים והתסכול מחוסר המעש. בנוסף ציינו בני הנוער כי השהות הממושכת במרחב מצומצם יוצרת מריבות ופוגעת במקרם המשפחתי. הוועדה גם נתנה את הדעת על ההיערכות לקראת תקופת החופש הגדול, ועל האתגרים ארוכי הטווח.

יו"ר הוועדה ח"כ אלי דלל אמר לאחר הפגישה: "נפגשתי עם מאות ילדים שעברו חוויות קשות וטראומטיות, וגם עם הוריהם שמנסים לתת להם כתף לסמוך עליה במציאות החדשה והמאתגרת הזו. הילדים שוחחו איתי בכנות על פחדיהם, חרדותיהם וקשייהם, אך גם על התקוות שלהם לחזור הביתה בשלום. התרגשתי לראות את המאמץ והתמיכה של הצוותים המקצועיים בבתי המלון. הם עושים מאמץ ועובדים קשה על מנת לתת למפונים בכלל ולבני הנוער והילדים בפרט סביבה חמה, תומכת ומזמינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נוכחתי לראות כי בבתי המלון מתקיימים מערך חינוכי-טיפולי שמטרתו לסייע לילדים להתמודד עם המצב הנפשי הקשה. עם זאת, נדרשים עוד משאבים ומאמצים על מנת להבטיח את רווחתם הנפשית, הרגשית והגופנית של הילדים ובני הנוער בתנאים אלה." אמר ח"כ דלל והוסיף: "כיו״ר הוועדה לזכויות הילד, אני מחוייב להמשיך ולפעול בנחישות על מנת להגן על זכויותיהם של ילדי ישראל לחיי משפחה, חינוך, בריאות ורווחה בימים אלה ולתת מענה הולם לצרכיהם המיוחדים. ברצוני להודות גם לראש עיריית טבריה יוסי נבעה ולצוות העירייה על המשאבים הרבים שהם משקיעים על מנת לתת לילדים להרגיש בטבריה כמו בבית."

חה״כ דבי ביטון (יש עתיד) אמרה: "היום קיימנו את הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בעיר טבריה בהובלתו של יו"ר הוועדה חה״כ אלי דלל. בוועדה נכחו: ראש עיריית טבריה מר יוסי נבעה, סגן ראש העיר יוסף חמד, מנכ"ל העירייה שמעון פיניאן וגורמי טיפול רבים."

חה״כ ביטון הוסיפה כי "מטרת הוועדה לבחון את מצבם של בני הנוער המפונים ובחינת תלונות לעניין הדרדרות. נפעמתי מהתגייסות עיריית טבריה לטובת המפונים. קיבלנו סקירה מקיפה ומאתגרת ע"י הגב' רבקה בן אלישע מנהלת אגף הרווחה, הגב' חן אופיר מנהלת מחלקת הנוער ועוד."

היא ציינה כי "אין ספק כי אנו בתקופה מאתגרת, מצבי סיכון ומצוקה של בני נוער הנובע מחוסר וודאות מהלא נודע. וכחברת הוועדה נמשיך לעקוב אחר הנתונים ומצבם של בני הנוער ונסייע כשנדרש. לאחר מכן המשכנו לבית המלון רויאל פלאז'ה בעיר בו שוהים מפונים מיישובי קו העימות הצפוני, נפגשנו עם בני נוער שמענו מהם על הקשיים וגם על נקודות האור החיוביות. מכל משרדי הממשלה ביקשנו תשובות וחלק מהנושאים שעלו ימשיכו להיבחן במסגרת הוועדה."

לסיום אמרה: "מודה לראשי המטות שלנו על עשייתם ישראל לייבוביץ מנהל מרחב צפון ורן אגמי רמ״ט טבריה."

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דלל, במפגש עם בני נוער מפונים
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דלל, במפגש עם בני נוער מפונים
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דלל, במפגש עם בני נוער מפונים
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דלל, במפגש עם בני נוער מפונים
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דלל, במפגש עם בני נוער מפונים
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דלל, במפגש עם בני נוער מפונים

Back to top button