חדשות הארץמבזקים

פרטי העסקה נחשפים בעיתון לבנוני: 3 חטופים ישוחררו אחת ל- 3 ימים

פרסום בעיתון הלבנוני "אל אחבאר" חשף היום (רביעי) את פרטי הצעת עסקת החילופין החדשה שהוצעה לחמאס על ידי ישראל בתמורה לשחרור החטופים. על פי הדיווח, העסקה המוצעת תכלול כמה שלבים:

בשלב הראשון שאורכו 40 ימים, ישראל תיסוג מאזורים צפופים באוכלוסייה וגם תשהה את פעילות כלי הטיס למשך 10 שעות. במקביל, האסירות הישראליות החטופות בידי חמאס ישוחררו ראשונות, ובאותו הזמן ישראל תפנה את אזור חוף הים.

בשלב השני, החל מהיום ה- 22 לעסקה, ישוחררו גם גברים חטופים, במקביל לפינוי הריסות ושיקום תשתיות של בתי חולים ומאפיות. בנוסף, בתמורה לשחרור חטופים במצב הומניטרי קשה כגון פצועים, קשישים ומתמודדי נפש, תסכים ישראל לשחרר 20 אסירים ביטחוניים פלסטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הדיווח, בתמורה לשחרור החיילות הישראליות החטופות, תסכים ישראל להשיב לרצועת עזה 20 אסירים ביטחוניים פלסטינים שנשפטו למאסר עולם על מעורבות בפעילות טרור ופגיעה באזרחים. קצב שחרור החטופים מצד חמאס צפוי להיות בקבוצות של שלושה חטופים כל שלושה ימים.

כמו כן, על פי ההצעה, ישראל תאפשר לחמאס להעביר מחבלים מרצועת עזה לקבלת טיפול רפואי מחוץ לשטח הרצועה. בשלב השני של העסקה שיימשך 42 ימים, לאחר שחרור רוב החטופים, תוכרז הפסקת אש מלאה בין הצדדים. בתמורה, ישראל תשחרר מחבלים ביטחוניים נוספים מהכלא. בשלב השלישי והאחרון של העסקה, לאחר שחרור כל החטופים הנותרים כולל חיילים וגופות, יחל שיקום תשתיות ברצועת עזה.

גורם בבחמאס התייחס היום להצהרותיו של בלינקן במהלך ביקורו בישראל, שקרא לחמאס לקבל את הצעת הפסקת האש שהוצעה על ידי ישראל. על פי הדובר, התבטאויותיו של בלינקן מהוות "ניסיון ללחוץ על חמאס" לקבל את ההצעה הישראלית. עם זאת, הדגיש הדובר, כי בחמאס עדיין "לומדים את ההצעה" ולא הוחלט סופית אם לדחותה או לקבלה.

תגובה אחת

  1. איזה עסקה זאת אז כל שלושה ימים הפסקת אש החמאס ברווח זמן

Back to top button