חדשות הארץמבזקים

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית – מזכ"ל האו"ם מבייש את הארגון

אורית סוליציאנו, מנכ״לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית מסרה היום (רביעי) בתגובה להחלטה של אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם שלא לכלול את החמאס ברשימת הארגונים החשודים בביצוע מעשי אלימות בזמן סכסוך: "החלטה אכזרית. בהחלטה זו, נותן מזכ"ל האו"ם לגיטימציה לחמאס שעשה פשעים נגד האנושות".

עוד אמרה אורית סוליציאנו: מזכ"ל האו"ם מפקיר בכך את עשרות החטופים והחטופות שברגעים אלו עדיין סובלים מהתעללויות ומפגיעות. זוהי סטירת לחי לאנושיות ולהומניות בסיסית ולכל הנשים והגברים שעוברים עינויים עכשיו במנהרות החמאס. גוטרש מבייש את תפקידו ואת ארגון האו"ם כולו".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה גם היא בחריפות לפרסום הדו"ח של האו"ם על כך שישראל לא הוכיחה מעורבות של אנשי אונר"א בטרור ואמרה: "הדו"ח של האו"ם בקשה למעורבות אונר"א בטרור הוא שערורייתי, אך מה שעוד יותר מקומם היא העובדה שבדו"ח מצויין שישראל טרם העבירה עדויות לטענות על עובדי אונר"א ששיתפו פעולה בשבעה באוקטובר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי חברת הכנסת יוליה מלינובסקי: "ישנן שתי אופציות: או שמדובר ברשלנות חמורה או שממשלת ישראל לא העבירה את אותן עדויות בכוונה תחילה כי לא נוח להם לסגור את אונר"א. מדינות רבות כבר טרם פרסום הדו"ח החזירו את המימון לאונר"א כי ראו שאנחנו, מדינת ישראל לא עושה שום דבר בקשר לארגון הזה ועכשיו לאחר הדיווח של האו"ם, מדינות נוספות מחדשות את המימון".

מלינובסקי הוסיפה ואמרה: "ההנהגה שלנו ממשיכה באותה דרך, מצד אחד מדברים על כך שאונר"א זה ארגון טרור אך מהצד השני לא מגבים את האמירות הריקות האלו במעשים. השאלה היא מה עומד מאחורי חוסר המעש הזה בהקשר לאונר"א? אינטרסים אישיים, כלכליים או פוליטיים? מה עוד צריך לקרות כדי שהם יתחילו לחשוב על העם הזה ולא על עצמם?".

מזכ"ל האו"ם - אנטוניו גוטרש
מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. קרדיט:Eric Bridiers

Back to top button