מבזקיםרצועת עזה

נותרה רק חטיבת רפיח? דובר חמאס בנאום במלאת 200 ימים למלחמה

דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הידוע בכינוי "אבו עוביידה", טען היום (שלישי) בנאום שנשא כי לאחר 200 ימי לחימה בעזה, צבא ישראל "לא השיג דבר מלבד מעשי טבח, הרס והרג". לדבריו, ישראל נכשלה במאבק נגד ההתנגדות והיא מנסה עתה להונות את העולם לגבי הישגיה.

אבו עוביידה אמר כי "צבא שמתמקד בהרג ילדים, פגיעה באזרחים וחפירת קברים הוא צבא שמרגיש נחות ומובס". הוא האשים את ממשלת ישראל בניסיון להשלות את העולם כי היא חיסלה את גדודי חמאס ונותרה רק חטיבת רפיח, וטען שזהו "שקר גדול".

הדובר התייחס גם למצב החטופים הישראלים המוחזקים בשבי על ידי חמאס. לדבריו, ישראל "משקרת לציבור שלה בנוגע לסוגיית החטופים" ואמר: "איפה שאול ארון וכל האסירים שלכם שנמצאים בעזה 10 שנים ויותר?". לדבריו, "תרחיש "רון ארד" – של שחרור מחבלים תמורת אסירים עשוי "להיות התרחיש הסביר ביותר שיחזור על עצמו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על רקע דברים אלה פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון תעמולה בו נראים שעונים כשבאמצע של כל שעון יש תמונה של חטוף ובסוף הסרטון נראה שם שעון עם תמונתו של רון ארד ונכתב: "אל תהפוך את גורל החיילים שלך לגורל של רון ארד".

אבו עוביידה הזהיר כי "הלחץ הצבאי רק ידחוף אותנו לשמור על עמדותינו ועל זכויות עמנו". עם זאת, הוא הוסיף כי "הכדור נמצא במגרש של הנוגעים בדבר מצד היריב אבל הזמן דוחק וההזדמנויות מעטות" לפתרון הסוגיה. לדבריו, "האויב מנסה להתנער מכל הבטחותיו במו"מ ורוצה לקנות עוד זמן."

לסיום, אמר כי "200 ימים חלפו מאז מבצע "מבול אל-אקצא" והאויב עדיין תקוע בחולות עזה. האויב רק יקצור בושה ותבוסה. 200 יום וההתנגדות שלנו בעזה פועלת היטב. תיעדנו מעט מאוד מהתקפות גיבורינו על האויב. נמשיך בתקיפות ובהתנגדות שלנו כל עוד תוקפנות הכיבוש או נוכחותו תימשך על כל סנטימטר מאדמתנו. לא נוותר על הזכויות הבסיסיות של עמנו ובראשן נסיגה, הסרת המצור ושיבת העקורים לבתיהם."

אבו עוביידה - חמאס - דובר
צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

Back to top button