חדשות הארץמבזקים

צו לעצירת פעילות הוועדה לבדיקת הדלפת פסק דין הסבירות

התקבלה העתירה שהגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה בדרישה לעצור את עבודת הצוות שהקים מ״מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן על מנת לבדוק את הדלפת פסק הדין בעניין החוק לצמצום עילת הסבירות.

היום (ראשון) החליט שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב להוציא צו ארעי האוסר על הגשת ממצאים סופיים או דו״ח ביניים וכן על יישומם עד למתן החלטה אחרת ולמעשה עוצר לחלוטין בשלב זה את פעילותה.

התנועה למשילות שהגישה את העתירה פירטה בעתירתה את הליך הקמת צוות הבדיקה ואת פעילותו בניגוד לחוק ולדין ולאחר שנחשף כי בכירים בשב״כ שמונו כחברים בצוות הבדיקה נגועים בניגוד עניינים קיצוני מאחר והם עתרו בעצמם נגד החוק לצמצום הסבירות – כך לטענת העותרת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורכת הדין יסכה בינה שהגישה את העתירה בשם התנועה למשילות ודמוקרטיה מסרה: "מול ניגוד עניינים קיצוני וחמור הפוגע אנושות בשלטון החוק, כללי המינהל התקין, עקרונות היסוד של השיטה הדמוקרטית ואמון הציבור, גם שופטי בג״ץ לא יכולים להעלים עין".

עורכת דין בינה הוסיפה: "הציבור מבין היטב כי שומרי הסף האמיתיים הם ארגוני החברה האזרחית החותרים כל העת לתיקון מערכת המשפט בניגוד לאלה המחפים על כל מחדליה ועיוותיה. כעת פוגלמן, היועצת המשפטית לממשלה והנהלת בתי המשפט יצטרכו להסביר כיצד התירו לוועדה להמשיך את פעילותה נוכח ניגוד העניינים ואי החוקיות הזועקים לשמיים".

התנועה למשילות ודמוקרטיה
צילום: התנועה למשילות ודמוקרטיה

Back to top button