חדשות הארץמבזקים

סקר פסח: 70% מהציבור – מצב הרוח לקראת החג גרוע

סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה לקראת חג הפסח מעלה כי המלחמה ושבי החטופים בעזה מקרינים על מצב הרוח בקרב הציבור היהודי ורוב ברור של 70% מהמשתתפים בסקר העידו כי מצב רוחם לקראת החג גרוע מבשנים קודמות.

עוד עלה מהסקר כי 56% מהציבור היהודי מתכננים פחות פעילויות בחג עקב המצב הביטחוני ועוד 12.5% – בשל המצב הכלכלי. בנוסף נמצא כי שיעור הישראלים המרגישים ביטחון אישי גבוה עולה על שיעור אלו שתחושת הביטחון האישי שלהם נמוכה – 39% לעומת 27%.

בעניין חיסול הבכיר האיראני בדמשק בעקבותיו תקפה איראן בישראל וישראל הגיבה בתקיפה באיראן לפי פרסומים זרים – :רוב גדול מהציבור היהודי כ – 80% חושבים או בטוחים שהחיסול היה מהלך נכון למרות תגובת הנקמה האיראנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשאלה מי יצא מהמלחמה וידו על העליונה – ישראל או החמאס? 43% מהציבור היהודי חושבים שישראל. כמו כן 62% מכלל המדגם סבורים שהגיע העת שהאחראים לכישלון בשביעי באוקטובר יתפטרו מתפקידיהם ורק כרבע מהציבור סבורים שיש להמתין למועד המקורי ב-2026 כדי לקיים בחירות חדשות וכי יש להקדים את הבחירות.

בעניין פעולותיה של ישראל ביום שאחרי שהמלחמה תסתיים, קרוב למחצית מהציבור סבורים שיש להעביר את השליטה ברצועה לכוח רב-לאומי או לרשות הפלסטינית. כמו כן פחות מחמישית מהעונים סבורים שיש להקים יישובים יהודיים בשטחים שנכבשו ברצועת עזה.

סקר
צילום אילוסטרציה: pixbay

Back to top button