חדשות הארץמבזקים

לראשונה: ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל

משרד החוץ האמריקני צפוי להכריז בקרוב על הטלת סנקציות על גדוד "נצח יהודה" של צה"ל. על פי דיווח של ברק רביד, שלושה מקורות אמריקניים חשפו כי הסנקציות יוטלו בשל הפרות זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית שיוחסו לגדוד זה.

אם אכן דבר זה יקרה, זו תהיה הפעם הראשונה שממשל ארה"ב מטיל סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בגין פעילותה בגדה. הסנקציות המדוברות כוללות איסור להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד, מניעת השתתפות חייליו ומפקדיו באימונים משותפים עם צבא ארה"ב וחרם על השתתפותם בפעילויות הממומנות על ידי ארה"ב.

גדוד "נצח יהודה" הוקם כיחידת צבא ייחודית המיועדת לאפשר שירות צבאי לגברים חרדים. אולם עקב מספרם הנמוך של חרדים שהתגייסו לצה"ל, החלו להצטרף לשורות הגדוד גם צעירים לא-חרדים ממגזר הנוער הגבעות ומהזרם החרדי-לאומי, שנוטים לעמדות ימין קיצוניות. בספטמבר 2022, העיתונאי עמוס הראל דיווח בעיתון "הארץ" כי משרד החוץ האמריקני החל לבדוק את גדוד "נצח יהודה" בעקבות מספר תקריות שבהן חיילים משורותיו היו מעורבים בהפעלת אלימות כלפי אזרחים פלסטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממצא זה, של חשדות להפרות זכויות אדם, הוביל כנראה לכוונה להטיל סנקציות על הגדוד מצד הממשל האמריקני, דבר שיהווה צעד חריג ביחסים הביטחוניים בין ארה"ב לישראל.

יהודה ושומרון -סיכול טרור בקלנדיה;
ארכיון. צה״ל ביהודה ושמרון. צילום: דובר צה״ל
צילום: אריאל חרמוני ודובר צה"ל

Back to top button