חדשות חוץמבזקים

ארדואן נפגש עם הנייה, השר כ"ץ זעם: "ברית האחים המוסלמים, תתבייש"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה נפגשו היום (שבת) באיסטנבול. בפגישה השתתפו בכירים נוספים בהנהגת ארגון הטרור חמאס: חאלד משעל, חליל אל-חיה (סגן מנהיג חמאס בעזה) וזאהר ג'בארין (מנהיג חמאס ביהודה ושומרון).

ארדואן ואיסמעיל הנייה
צילום: סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה"

הפגישה ארכה כשעתיים וחצי, במהלכה נדונו מספר נושאים וביניהם: הפסקת אש בעזה, אספקת סיוע הומינטרי לתושבי הרצועה ואפשרות של מעבר המטה הראשי של חמאס מקטאר לטורקיה. הנשיא הטורקי הבטיח להנייה במהלך הפגישה כי "ישראל תשלם יום אחד את המחיר על העוול שהיא מבצעת לפלסטינים."

בתגובה לפגישה, זעם שר החוץ ישראל כ"ת וצייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו בשפה הטורקית ביקורת חריפה כלפי ארדואן: "ברית האחים המוסלמים: אונס, רצח, חילול גופות ושריפת תינוקות. ארדואן, תתבייש!". הציוץ החריף משקף את עומק המתיחות הקיימת בין המדינות לאחר צעדים עויינים מצד טורקיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק לפני ימים ספורים, הודיעה טורקיה על הטלת הגבלות חדשות על יצוא מוצרים שונים לישראל, ביניהם מוצרי ברזל, מלט, אלומיניום, דשנים, צינורות ומנופים. מטרת ההגבלות המוצהרת היא להפעיל לחץ על ישראל להשיג הפסקת אש בעזה ולאפשר העברת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

המהלך של טורקיה להיפגש עם הנהגת חמאס, ארגון הטרור הפלסטיני שישראל נלחמת בו, נתפס בירושלים כצעד עוין ותוקפני. היחסים בין המדינות, שכבר אינם חמימים מזה זמן, הידרדרו עוד יותר כתוצאה מהפגישה ומההגבלות הטורקיות על היצוא לישראל.

תגובה אחת

  1. השר כ״ץ מופתע? הסולטן( רוצה להיות) ארדואן הבוגד והנייה הרוצח הגנב מאד מתאימים.

Back to top button