חדשות חוץמבזקים

מפציץ רוסי התרסק עקב תקלה טכנית, באוקראינה טוענים, "אנחנו הפלנו אותו"

מפציץ אסטרטגי רוסי מסוג טופולב Tu-22M התרסק הבוקר (שישי) באזור העיר סטברופול שבדרום-מערב רוסיה. בהתרסקות נמצאו שלושה אנשי צוות, שניים מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים באזור, השלישי נהרג ומתבצעים חיפושים אחר איש צוות רביעי שהיה על המטוס.

התרסקות מטוס רוסי
צילום: @defnotfsb ברשת X
התרסקות מטוס רוסי
צילום: @defnotfsb ברשת X

מושל האזור, ולדימיר ולדימירוב, פרסם בעמוד הטלגרם שלו כי "התקבלו נתונים מעודכנים על תקרית המטוס הצבאי הרוסי במחוז Krasnogvardeisky. למרבה הצער, איש הצוות השלישי נהרג. אני מביע את תנחומיי למשפחתו ולחבריו. החיפוש אחר הטייס הרביעי נמשך".

מוקדם יותר היום דיווח משרד ההגנה הרוסי כי "מפציץ ארוך טווח Tu-22M3 התרסק באזור סטברופול והטייסים נפלטו. "שלושה אנשי צוות פונו על ידי צוות החיפוש וההצלה כרגע, החיפושים אחר טייס נוסף נמשכים", נמסר בהודעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא הייתה תחמושת על המטוס והא התרסק באזור פתוח. על פי מקורות רשמיים ברוסיה, על פי נתונים ראשוניים ההתרסקות נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית בעת שחזר מפעילות באוקראינה.

אולם באוקראינה טוענים כי הם אחראים להפלת המטוס. בהודעה שפרסם מינהל המודיעין הכללי של משרד ההגנה האוקראיני "אחד המפציצים ארוכי הטווח Tu-22M3, שביצע מתקפת טילים נגד אוקראינה בליל ה-19 באפריל, הופל כתוצאה ממבצע מיוחד של מינהלת המודיעין הראשית בשיתוף חיל האוויר."

על פי הדיווח האוקראיני: "מטוס האויב Tu-22MZ הופל במרחק של כ-300 קילומטרים מאוקראינה באותם אמצעים ששימשו בעבר להפלת מטוס הזיהוי והבקרה של מכ"ם ארוכי טווח A-50 הרוסי. על אף הנזק שנגרם הצליח המחבל לטוס לאזור סטברופול, שם נפל והתרסק. יש לציין כי מדובר בהשמדה מוצלחת ראשונה של מפציץ אסטרטגי באוויר במהלך גיחת קרב בעת הפלישה הרוסית לאוקראינה. יהיה גמול צודק על כל פשע מלחמה שיבוצע נגד אוקראינה." נכתב בהודעה.

Back to top button