מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו ביקר במטה המוסד והשב"כ: "אנחנו תחת איום קיומי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) במטה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, שם נפגש עם ראש המוסד דדי ברנע ולאחר מכן עם פורום ראשי אגפים במוסד.

במסגרת פגישתם דנו על ההתפתחויות האזוריות בגזרות השונות. כמו כן, ראש הממשלה וראש המוסד התייחסו בדבריהם למאמצים המתמשכים ולחשיבות לעשות כל שניתן על מנת להשיב את החטופים והחטופות הביתה בהקדם.

לאחר מכן, ביקר ראש הממשלה נתניהו במטה השב"כ, שם קיים פגישת עבודה עם ראש השב"כ רונן בר, ולאחריה נפגש עם הפורום הבכיר של הנהלת השירות בראשות ראש השירות, רונן בר, סגנו, ומנהלים בכירים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה"מ נתניהו קיבל סקירה מקיפה על הפעילות הסיכולית העצימה של השירות בזירות השונות.

ראש הממשלה נתניהו הודה למוסד ולשב"כ על חלקם בהגנה על ביטחון המדינה, ובייחוד על העשייה הביטחונית, מבצעית ומודיעינית הרחבה שעשו הארגונים מאז מתקפת ה-7 באוקטובר.

ראש הממשלה נתניהו אמר לפורום ראשי האגפים במוסד: "החג הזה הוא שונה, כי "קמים עלינו לכלותינו". זה דבר מאוד מוחשי, מציר הרשע של איראן ושלוחותיה, כולל החמאס. ומנגד, "משעבוד לגאולה". זה מאוד מוחשי כשיש לנו עדיין חטופים שמוחזקים שם במרתפי המפלצות בעזה. אנחנו מחויבים גם לנצח את ציר הטרור בעזה, גם לשחרר את החטופים וגם להדוף את האיום הכולל שבא מאיראן."

רה"מ הבהיר כי "אלו משימות גדולות מאוד שמחייבות שני דברים: דבר ראשון שזה מחייב זה נחישות, הדבר השני שזה מחייב זה אחדות. אומות מתפוררות קודם כל מבפנים. לא מהלחץ החיצוני, אלא קודם כל מהפירוד הפנימי. הפירוד הפנימי צריך להיעלם עכשיו משום שאנחנו תחת איום קיומי, ובאיום קיומי מאחדים כוחות ולא מפלגים אותם. זה הדבר החשוב ביותר שיש."

לסיום אמר ראש הממשלה כי "מעצמות אדירות בזמננו, כולל מעצמות עולמיות, נפלו בהיעדר לכידות פנימית סביב הרעיון המאחד. הרעיון המאחד פה הוא שיבתו של עם ישראל לארצו ושיקום יכולת ההגנה שלנו מפני אלה שרוצים לכלותינו. זה הרעיון המרכזי והחשוב ביותר לפני כל דבר אחר – לפני תיקון עולם, לפני כל שאר הערכים שיש לנו. אם אין לנו את היכולת להגנה עצמית מפני מבקשי נפשנו אין לנו כלום, ועל זה צריך להתלכד כרגע בכל העוצמה בחג הפסח הזה ומה שיבוא אחריו. חג שמח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו - ראש המוסד רונן בר
צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בבנימין נתניהו - ראש המוסד דדי ברנע
צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו - ראש המוסד רונן בר
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

Back to top button