חדשות הארץמבזקים

פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן נעצרה בחשד להסתה לטרור

לאחר מאבק ממושך בכנסת לפיטוריה של המרצה המסיתה מהעברית, בהובלתה של חברת ועדת חינוך, ח״כ קטי שטרית (הליכוד) עצרה משטרת ישראל את פרופ׳ נדירה שלהוב-קיבורקיאן בגין חשד להסתה לטרור.

שבועיים אחרי שהמשטרה המליצה לחקור בחשד להסתה את פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהתבטאה נגד ישראל ואף האשימה בביצוע רצח עם – היא נעצרה והועברה לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה. כצפוי, מעצרה גרר שלל תגובות מהמערכת הפוליטית.

ח״כ קטי שטרית (הליכוד): ״אני מודה למשטרת ישראל על מעצרה של פרופ׳ נדירה שלהוב-קיבורקיאן-לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה טבח בילדים ואונס של נשים‏. אני שמחה שהמאבק שלי נשא פרי.נגמרו הימים שיש לנו סבלנות לתומכי טרור. אחרי 7 באוקטובר כל מי שחבר לאויב, תומך באוייב -הוא כמו אויב וחייב לשלם על זה מחיר כבד ביותר. אני לא אשתוק מול אף מסית גם אם בטעות הוא מכונה ד"ר או פרופסור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״מברך את המשטרה על מעצרה של הפרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן שהסיתה נגד מדינת ישראל. המעצר הזה מעביר מסר חשוב – מי שיסית נגד מדינת ישראל, לא יוכל להתכסות תחת תפקיד וטייטל כזה או אחר. הצוות נגד הסתות לטרור ברשת שאני עומד בראשו ממשיך לפעול ולהתוות מדיניות – כל מסית יבוא על מקומו"

ח"כ אחמד טיבי: "אבל את המתנחלים שרצחו שני פלסטינים לא חוקרים, את הרבנים שמסיתים לרצח ערבים מחבקים. מי שסלל את הדרך לחקירה הזו היא הנהלת האוניברסיטה העברית בהתנהלותה המביכה והפחדנית".

ח"כ עופר כסיף: "‏משטרת בן גביר עצרה את פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן אך ורק בגלל התבטאויות. למען הסר ספק: פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לא הכחישה את הטבח ולא הטילה ספק בפשעי המין שביצע חמאס (וגם אם כן היתה עושה זאת, אין בכך מן הפלילי). דבריה כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה הם אמירה לגיטימית, שלא לומר נכונה, שרק במשטר דיקטטורי תיחשב לאסורה. ‏מעצרה הוא עוד נדבך ברדיפה הפשיסטית וההשתקה הברוטלית של מתנגדי הטבח בעזה ושואפי השלום. ‏אני אתך נדירה! האמת והצדק ינצחו".

ח"כ לימור סון הר מלך: "״למה שאמרה הפרופסור ישנה פרשנות אחת. הסתה לטרור. אני מברכת על מעצרה ומקווה כי בקרוב יוגש נגדה גם כתב אישום. אני מצפה מהאוניברסיטה העברית להודיע עוד היום על הפסקת עבודתה״.

האוניברסיטה העברית - פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן
צילום: ויקיפדיה / האוניברסיטה העברית

תגובה אחת

  1. מאוחר מידי , הגברת אותרגה מידי. אבל כל שעה שהיא במעצר, היא נחת.

Back to top button