חדשות חוץמבזקים

תגובה חריפה של ארה"ב למתקפה האיראנית על ישראל – כל הפרטים

בתגובה לתקיפה האיראנית חסרת התקדים על ישראל, ארצות הברית נוקטת בצעדים נחרצים נגד מספר גורמים שמעורבים בפעילותה של איראן בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים (כטב"מ), ספקים ולקוחות של אחת מיצרניות הפלדה הגדולות באיראן וחברות רכב איראניות בעלות קשרים עם ארה"ב. כך מעדכן מתיו מילר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית.

משרד האוצר האמריקאי מטיל סנקציות על 16 אנשים ושני גופים המאפשרים ייצור ובדיקות מל"טים של איראן, כמו גם הפצה לגורמים הפועלים מטעם משמרות המהפכה (IRGC) ומשרד ההגנה והלוגיסטיקה של הכוחות המזוינים (MODAFL), כולל על חברת "קימיה פארט סיוון" (Kimia Part Sivan Company) שהיא זרוע הייצור של המל"טים באיראן. כמו כן, הוטלו סנקציות על חמש חברות המספקות חומרי גלם לייצור פלדה ל"חברת הפלדה חוזסתאן" (Khuzestan), גוף איראני שכבר הוטלו עליו סנקציות בעבר.

בנוסף, הוטלו סנקציות על חברת "בהמן גרופ" לייצור כלי רכב באיראן ושלוש חברות הבת שלה, שמסייעות לתמוך באופן מהותי במשמרות המהפכה האיראניים ולמשרד ההגנה והלוגיסטיקה של הכוחות המזוינים, גופים שכבר הוטלו עליהם סנקציות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד המסחר האמריקאי גם הטיל מגבלות חדשות על יצוא טכנולוגיות מתקדמות לאיראן, כולל מיקרו-אלקטרוניקה בסיסית בדרגה מסחרית, במטרה לפגוע ביכולת הטכנולוגית של איראן. זאת נוסף על המגבלות הקיימות כבר על יצוא טכנולוגיות לאיראן, לרבות אלו המיועדות לתמיכה בהספקת מל"טים לרוסיה במלחמתה באוקראינה.

ארה"ב הצהירה שתמשיך לפעול עם בעלות הברית והשותפים שלה כדי להפעיל את מלוא הכלים העומדים לרשותה על מנת להתמודד עם אפיקי ההכנסות ולשבש את הרשתות התומכות בהפצת הנשק האיראני, המערערים את היציבות באזור המזרח התיכון ומעבר לו.

ארה"ב - ארצות הברית - איראן - ביידן - חמינאי
ארה"ב הטילה סנקציות על אנשים וגופים באיראן

Back to top button