מבזקיםפוליטי / מדיני

חודש אחרי הצהרת סמוטריץ', המתיישבים שספגו סנקציות עדיין ללא חשבונות בנק

לפני כחודש פורסם כי בהתערבות שר האוצר סמוטריץ' יסירו הבנקים בישראל את ההגבלות הקשות שהוטלו על שורת מתיישבים מיו"ש, זאת בעקבות הסנקציות שהטילו ממשל ביידן ומדינות ארופאיות נוספות.

בעקבות הסנקציות מיהרו הבנקים בישראל לעקל את חשבונותיהם האישיים והעסקיים של פעילי ההתיישבות שנכללו ברשימה, ובן לילה מצאו את עצמם משפחות שלמות ללא אפשרות אפילו לערוך קניות במכולת, לתדלק את הרכב או לשלם שכר לימוד לילדיהם במוסדות החינוך.

לפני כחודש כאמור, פורסם כי בהתערבות השר סמוטריץ' יוסרו ההגבלות, דבר שהביא את חברי הכנסת מרשימת הציונות הדתית לברך על פעילותו של יו"ר המפלגה. ח"כ שמחה רוטמן אמר כי "יש פה שני לקחים חשובים. האחד, שעמידה נחושה על ריבונותה של מדינת ישראל היא לא רק חובה, אלא שהיא מובילה את המעצמה העולמית להבין שהיא עברה את הגבול. והשני, שהשר סמוטריץ' יודע להציב את הקו האדום הזה בלי למצמץ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם חברי הכנסת סטרוק וסוכות מיהרו לברך, אלא שכמעט חודש לאחר מכן מספרים במשפחות הפעילים ובעלי החוות שחשבונותיהם עוקלו, כי עד לרגע זה בפועל לא בוצעה שום הקלה או הסרה של ההגבלות.

"חשבונות הבנק סגורים ומעוקלים כמעט לחלוטין ואפילו קניות לחג עם אשראי במכולת או תדלוק של הרכב אי אפשר לעשות", מספרים הפעילים. "למרבית התושבים שעיקלו את החשבונות אין אפשרות בכלל להוציא או להכניס כסף, למעט בודדים שעם ערימת אישורים בכל פעם יכולים לעשות העברות בודדות החוצה מהחשבון דבר שלוקח יותר מחודש והופך את כל הנושא ללא רלוונטי".

לדבריהם, "שמחנו לשמוע לפני מספר שבועות כי השר סמוטריץ' החליט להיעמד על הרגליים האחוריות ולהביא לביטול הסנקציות, אך בנתיים הכל נשאר בגדר דיבורים והבטחות. בזמן שהם מיהרו לגרוף את הקרדיט הציבורי, אנחנו עדיין בלי יכולת להוציא שקל מהבנק".

עוד אמרו, "אם ביידן וארגוני השמאל הקיצוני שרודפים אותנו כבר שנים מתוך הבנה שהפעילות בגבעות ובחוות מונעת את הקמת המדינה הפלסטינית, חושבים שיצליחו לשבור אותנו עם סנקציות כאלה ואחרות הם ימהרו לגלות שטעו. אנחנו חזקים ב"ה, עברנו דברים קשים מאלו ונעמוד גם בזה, אך משרי הימין להם הצבענו מצופה להוכיח את עצמם ברגע האמת ולא להסתפק בהצהרות ריקות מתוכן"

ארכיון: שר האוצר בצלאל סמוטריץ (צילום: אתר הכנסת)

תגובה אחת

Back to top button