מבזקיםמשפטי/פלילי

שר המשפטים: "הבחירה הייתה מורכבת, אין זה סוד שקיימים חילוקי דעות"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, נשא דברים בטקס הצהרת האמונים של שופטים ורשמים שנבחרו בסבב המינויים האחרון ואמר כי "הרגע המרגש של הצהרת האמונים, הוא בוודאי מרגעי השיא בחייו של כל שופט. הדברים נכונים בכל עת, אבל הם מקבלים משמעות מיוחדת בימים המורכבים העוברים על כולנו בעת הזו."

הוא ציין כי "השבעת שופטים חדשים, היא ביטוי נוסף לעוצמה ולנחישות שלנו להמשיך ולקיים כאן חיים ולתת שירות לאזרחי המדינה, גם כשאנו נמצאים בשעת מלחמה קשה."

"אי אפשר שלא להתרשם מהפסיפס האנושי המגוון ויוצא הדופן, אשר יוצרים השופטים והרשמים אשר התמנו בחודשים האחרונים. בחירתם של שופטים ורשמים משכבות העם השונות, מאזורי הפריפריה והמרכז כאחד, בדרך שתבטא את היותה של מערכת המשפט שייכת לכולם ופתוחה לכולם, היא מטרה שבעיני אין כל קושי לעמוד בה." אמר שר המשפטים והוסיף כי "חרף זאת, הבחירה הפעם הייתה מורכבת, שכן אין זה סוד שקיימים חילוקי דעות לא מעטים בשאלת מינויים של שופטים ובאשר לדרך בה נכון לבצע מינויים אלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"דווקא משום כך, ונוכח מציאות המלחמה בה אנו נתונים" אמר השר לוין, "ראיתי חשיבות עליונה לעמוד על כך שכלל המינויים יבוצעו בהסכמה רחבה מאוד. הבחירה בכם, שופטים ורשמים נכבדים, אכן מבטאת הסכמה רחבה, שהיא תולדה של ביטחון מלא ביכולותיכם מצד כלל חברי הוועדה לבחירת שופטים. בשל כך, אתם יכולים לא רק לחוש אחריות גדולה, אלא גם גאווה גדולה."

לסיום אמר: "אני מבקש לאחל לכם הצלחה גדולה במילוי שליחותכם החשובה, ואני משוכנע כי תדעו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר."

יריב לוין - כנסת
צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button