מבזקיםמשפטי/פלילי

סיבת הרצח – ויכוח על חניה: נדקר למוות בבית העסק שלו לעיני עוברי אורח

לפני כשלושה שבועות (30.3) בשעות הערב, התקבל במשטרה דיווח על תושב ואדי ג'וז בן 33, שפונה לבית החולים כשהוא פצוע באורח קשה, זאת על פי החשד בעקבות קטטה שהתרחשה בבית עסק שבבעלותו במזרח ירושלים.

שוטרי תחנת שלם במחוז ירושלים הוזעקו למקום ומבירור ראשוני עלה כי מדובר במקרה אלימות חמור על רקע פלילי, וכעבור יממה נקבע מותו של הקורבן בבית החולים.

שוטרי תחנת שלם והזיהוי הפלילי של מחוז ירושלים שהגיעו לזירה, אספו ממצאים ועדויות במקום ונפתחה חקירה במשטרה. במסגרת החקירה עלה כי, זמן קצר קודם לרצח, התפתח ויכוח אלים בין הקורבן לאחד מהחשודים ככל הנראה על רקע חניה סמוך לבית העסק בבעלות הקורבן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך לכך, לאחר שעזב החשוד את המקום וביצע שיחות טלפון למספר בני משפחתו ואדם נוסף עמם תכנן את "מסע הנקמה" בקורבן, שב החשוד יחד עם החשודים הנוספים ואלו נכנסו לבית העסק שם החלו זורעים הרס רב ותקפו באלימות קשה את הקורבן, תוך שימוש במוטות ובסכין שבאמצעותו נדקר הקורבן בגופו מספר דקירות, ובין היתר דקירה קטלנית שפגעה בעורק רגלו.

רצח - ויכוח על חניה - שכונת ואדי ג'וז - מזרח ירושלים
צילום: דוברות המשטרה

לאחר מעשים אלו, נמלטו החשודים מהמקום ואילו הקורבן שנפצע אנושות, פונה לבית החולים ובהמשך, כאמור, נקבע מותו.

במסגרת החקירה במהלכה בוצעו מגוון פעולות ואיסוף ממצאים וראיות, תוך מאמץ רב לאיתורם של החשודים במעשה, הצליחו חוקרי המשטרה תוך זמן קצר לחשוף את זהותם של החשודים, תושבי שכונת עיסאוויה בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, ושלושה מהם נעצרו על ידי השוטרים כעבור מספר שעות וחשוד נוסף, נעצר כעבור יומיים.

במהלך השבועות האחרונים, הוארך מעצרם של החשודים מעת לעת בבית המשפט. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדם, הוגשה הצהרת תובע כנגד ארבעת החשודים ברצח לבית המשפט, ומעצרם הוארך עד למחר (19.4.24), אז צפוי שיוגש נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות.

רפ"ק נדב רפופורט, קצין אח"מ תחנת שלם, ציין: ״במחוז ירושלים של משטרת ישראל נאבקים מדי יום באלימות החמורה בחברה הערבית. העובדה שהרצח בוצע בעקבות ויכוח על מקום חניה, מעידה יותר מכל על המסוכנות של הרוצחים שלא בחלו באמצעים ונטלו חיי אדם. מאמצי החקירה הובילו לפענוח מקרה הרצח, ללכידת הרוצחים ומעצרם מאחורי סורג ובריח עד למיצוי הדין עמם. המשטרה תמשיך להיאבק בנחישות ובכל הכלים שברשותה נגד האלימות החמורה בחברה הערבית ועבריינים שיפגעו בשלום הציבור ובטחונו״.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button