חדשות הארץמבזקים

עיריית כפר סבא ערכה תרגיל לקליטת תושבים במחסות המוניים

עיריית כפר סבא ערכה הבוקר (שלישי) תרגיל לקליטת תושבים במחסה המוני בחניון תת קרקעי בקניון "כפר סבא הירוקה". מחסה המוני זה הינו חלק מתוכנית המיגון הרשותית (תמי"ר) לקראת תרחיש של לחימה עצימה מצפון ונפילת טילים והפעלת אזעקות רבות.

תכנית תמי"ר מיועדת עבור תושבים שאין בקרבתם מיגון (כלומר, אין להם ממ"ד או מקלט משותף בבניין במרחק הגעה של 90 שניות). תכנית תמי"ר תצא לפועל רק עם העלאת רמת הכוננות והנחיה רשמית של פיקוד העורף ועיריית כפר סבא, על סגירת מוסדות החינוך והפעלת תכנית תמי"ר.

במקרה כזה, תצא הודעה רשמית מעיריית כפר סבא על פתיחת המבנים הציבוריים (גני ילדים עירוניים, בתי ספר, מקלטים ציבוריים וחניונים) כמחסה מוגן עבור תושבים שאין ברשותם מיגון קרוב. תכנית תמי"ר כוללת 40 בתי ספר, 150 גני ילדים, 55 מקלטים ציבוריים ו-3 חניונים תת-קרקעיים שאושרו ע"י פיקוד העורף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מרחבים מוגנים אלה יאוישו בצוותים עירוניים לקליטת התושבים ומתנדבים שיסייעו ככל האפשר. תושבים שיבחרו להתפנות למרחב מוגן יתבקשו להביא עמם ציוד אישי בסיסי, אשר יאפשר לכם שהייה של מספר ימים. נציגי העירייה ימתינו לתושבים במרחבים המוגנים, על מנת לסייע להם ולהקל ככל הניתן את שהותם במקום. השוהים במתקנים אלה יקבלו מענה לצרכים חיוניים כמו מים, קורת גג ממוגנת וכד'.

מנהל אגף הביטחון בעיריית כפר סבא, נעם בן יהודה, אמר כי לקחי התרגיל ייושמו באופן מידי במסגרת היערכות העירייה וזאת כחלק מהמענה שניתן ע"י העירייה לפערי המיגון הקיימים בעיר. בתוך כך, חזר מנהל האגף והדגיש כי בכל מקרה של אזעקה, על התושבים לפעול על פי נוהל "הכי מוגן שיש" של פיקוד העורף שהוכח כמציל חיים גם בהיעדר מקלט או מרחב מוגן ורק בהפוגה לעבור בבטחה למחסה ההמוני (חניון תת קרקעי)."

עיריית כפר סבא - תרגיל
צילום: עיריית כפר סבא
עיריית כפר סבא - תרגיל
צילום: עיריית כפר סבא
עיריית כפר סבא - תרגיל
צילום: עיריית כפר סבא

Back to top button