חדשות הארץמבזקים

שר האוצר סמוטריץ': מיעוט קטן וקולני משתלט על השיח באלימות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הסביר היום (שלישי) בפוסט שפירסם ברשתות החברתיות מדוע נטש את הפאנל בו השתתף הבוקר בוועידת ישראל היום לאחר שגורמים בקהל החלו לקרוא לעברו קריאות גנאי ולא איפשרו לו לדבר בעת ראיון שערך עימו מנחה הפאנל.

שר האוצר כתב: "בשביעי באוקטובר הבטחתי לעצמי לעשות הכל כדי להבטיח שלא נחזור ל- 6 באוקטובר. שנזכור תמיד שאנחנו עם אחד ומשפחה אחת. שנלמד לנהל ויכוחים ומחלוקות בכבוד ולשם שמים. באהבה ובהערכה כמו בין אחים".

השר סמוטריץ' הדגיש: "המחלוקות לא נעלמו, חלקן נוגעות לשרשים הקיומיים שלנו כאן ולכן באופן טבעי הן טעונות ומעוררות רגשות רבים. אבל הטבח שביצע בנו חמאס בשמחת תורה והמלחמה שנכפתה עלינו בעקבותיו ואנחנו עדיין בעיצומה בחזיתות רבות, הכניסו את כולנו לפרופורציה ולימדו אותנו גם לשים את המשותף במרכז וגם לנהל את המחלוקות בדרך ארץ. אני משוכנע שהרוב המוחלט של החברה הישראלית עובר את חוויה המכוננת הזו ומשווע לחידוש הביחד שלנו. הרוב המוחלט מסתייג מגילויי שנאה פילוג והסתה. אנחנו מבינים היום כמה זה הרסני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתב שר האוצר: "לצערי, בתקופה האחרונה מיעוט קטן וקולני משתלט על השיח באלימות ומנסה להחזיר אותנו אחורה לימי השנאה והפילוג ההרסניים. אנשי השישי לאוקטובר. זה מיעוט קטן שעושה הרבה רעש ולמרבה הצער גם מועצם על ידי חלק מכלי התקשורת מעבר לכל פרופורציות".

השר סמוטריץ' הוסיף: "אבל למריבה צריך שני צדדים. אני קיבלתי על עצמי לא להיות הצד השני, שיצעקו לבד על הקירות. אני קורא לכם לעשות אותו דבר. פשוט לא להשתתף בשיח אלים ומבזה שכל מה שיש בו זה הטחת עלבונות ואפס רצון לשמוע ולהשמיע, ללבן מחלוקת ולחפש הסכמות. פשוט לא להיות חלק. שאנשי השישי לאוקטובר ישארו לבד עם השנאה והמרירות שלהם ולא יגררו את כולנו לתהום המסוכנת הזו".

השר חתם את דבריו וכתב: "לכן אחרי דקות ארוכות שכללו צעקות, קללות והטחת עלבונות ללא יכולת של המארגנים להשתלט על קומץ האנרכיסטים קמתי ויצאתי. פשוט כי אין לי מה לחפש במופע שכולו סתימת פיות וזריעת כיאוס ומחלוקת. אבוא בשמחה ובלי נדר לכל מקום שאליו יזמינו אותי לשיח ענייני ומכובד. אבל, כאמור, לא אהיה הצד השני לריב ומדון עם אנשי השישי לאוקטובר. אין לי ספק שאם כולנו נפעל כך עם ישראל ומדינת ישראל יצאו מחוזקים מהמשבר הזה. חזקים יותר, מאוחדים יותר, מאמינים יותר ונחושים יותר. יחד בעזרת השם ננצח".

בצלאל סמוטריץ
בצלאל סמוטריץ

תגובה אחת

  1. המיעוט הזה מפריע לישון בלילה?
    תתבייש לך , במקום להתמודד אתה בורח

Back to top button