מבזקיםתנועה ותחבורה

לא יאומן: ילדה במהלך נסיעה בפעם השנייה – באותו הכביש

לפני כ-5 שנים, אילה בת ה- 30 ממושב ברקת במועצה אזורית חבל מודיעין חשה בצירי לידה ונסעה יחד עם בעלה נועם לבית חולים. במהלך הנסיעה בכביש 461 ובסמוך לצומת יהוד חשה שהצירים מתגברים ובסיוע ובהדרכה טלפונית ממוקד 101 של מד"א ילדה את בנה טוהר.

לפני כחודש, כשאילה בחודש ה- 9 להריון היא חשה צירי לידה וגם הפעם נסעה יחד עם בעלה ברכבם לבית החולים. בכביש 461 מערבית לצומת יהוד, כשהייתה בסמוך לאור יהודה חשה שהצירים מתגברים, שהמים יורדים ושהיא כורעת ללדת. בעלה נועם, שכבר היה מתורגל בנושא, חייג 101 למגן דוד אדום וחובשת רפואת חירום במוקד מד״א מאי בן יהודה הנחתה אותם לעצור בצד הדרך והחלה בהנחיות ליילוד.

כוננית מגן דוד אדום שהגיעה למקום יילדה את התינוק בתוך הרכב ומיד לאחר מכן הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ של מד"א עם הפראמדיקים ליז גורל ואלעד סלמה, שהמשיכו בטיפול הרפואי וחתכו את חבל הטבור של התינוק. צוות הטיפול הנמרץ של מד"א פינה את האם והתינוק לבית החולים כשהם בריאים ושלמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אילה מעטוף סיכמה את הלידות: "כשהיינו בכביש 461 ותוך כדי צירים חזקים נזכרתי בלידה הקודמת שהייתה לי לפני 5 שנים והבנתי שגם הפעם אלד ברכב בדרכי לבית החולים. התקשרנו למוקד מד"א ומאי החובשת במוקד הסבירה לנו לעצור בצד הדרך, כיצד לבדוק האם הלידה התחילה ומה לעשות ברגעים הראשונים. בסיוע כוננית מד"א ילדתי ברכב. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לי, למאי במוקד, לכוננית מד"א ולצוות הטיפול נמרץ. תודה."

לידה במהלך נסיעה
צילום: דוברות מד״א

Back to top button