מבזקיםפוליטי / מדיני

בעקבות התחקיר – קריאות לפרישתו של רדמן מהנהגת המחאה

בתחקיר של חדשות 12 נחשף הערב (חמישי) כי משה רדמן פתח קופת פייבוקס כדי לגייס תרומות למפגינה שנפצעה – ובפועל עשרות אלפי שקלים הועברו לקופה של חברה פרטית בבעלותו לכאורה. בעקבות הדיווח, רבים מראשי המחאה קראו לרדמן לפרוש.

עו"ד גונן יצחק, פעיל מחאה בולט נגד הממשלה, הבהיר כי "אנחנו נמצאים במחאה הזו קודם כול משום שאנחנו קוראים להתנהלות תקינה וישרה ולשקיפות, והמקרה הזה לא מראה לצערי שום דבר מהדברים האלה". לדבריו, "רדמן עשה פאול רציני מאוד".

צילום: מתוך המהדורה המרכזית בחדשות ערוץ 12

רדמן הגיב בחשבון ה- X שלו והתייחס ל"מכונת הרעל" כדבריו: "חברים.ות – איך יודעים שאנחנו עושים משהו נכון והמחאה מתעוררת? מכונת הרעל משתוללת! לאחר 15 חודשים בהם אני מושקע 24/7 במאבק על עתידה של ישראל, שבמהלכם ניסו לפגוע בשמי הטוב אינספור פעמים, הפעם מכונת הרעל תפרה כתבה מגמתית, שצפויה לעלות הערב במהדורה המרכזית של 12, וגם אם לא – אינני מתכוון לתת לאף אחד להלך עלי אימים ולנסות להחליש את המאבק כתוצאה מכך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף כי "אחרי שבוע ההתעוררות המדהים בירושלים ומוצ״ש האחרון בקפלן, המחאה נמצאת בשיא של החצי שנה האחרונה, וממשיכה לצמוח, לכן, אי אפשר שלא לתהות בנוגע לתזמון הכתבה ולשאול את מי היא משרתת. הדבר נכון אף יותר בשל העובדה שהשבוע הכרזתי על השקת תנועת ״דרך חדשה 24-48״ – תנועה חברתית שמטרותיה הן להיאבק בממשלת החורבן מחד ולבנות תשתיות לחברת מופת ישראלית מאידך."

לדברי רדמן: "בכל מקרה, ולאור העובדה שאני מאמין בשקיפות מקסימלית ופועל בניקיון כפיים, החלטתי לפרסם לציבור הרחב את כלל הנתונים הקשורים לנושא האיזוטרי של הכתבה. הנושא הוא קופת פייבוקס שגייסתי לפצועה מהפגנה, קופה שסייעה לה ברגעים קשים מאוד. כפי שניתן לראות במסמך המצ״ב לא נפל רבב בהתנהלות ופעלתי, כמו תמיד, מתוך תחושת שליחות לטובת הכלל ולקידום מטרות המחאה. אציין גם שלפני כחודשיים אותה פצועה פנתה אלי לקבלת תמיכה פוליטית בריצה מוניציפלית שלה ברעננה, פניה שלא נעניתי לה והפלא ופלא – נולדה כתבת השחרה… והמבין יבין."

רדמן הוסיף: "הם תוקפים אותי אבל מכוונים לכולנו, זה לא יעבוד! המסר לממשלת החורבן, שופרות מכונת הרעל ועוזריהם – לא תפחידו אותנו! הניסיון לפגוע במחאה דרך ניסיון השחרה שלי, הוא עוד עדות לפחד שלהם מההתעוררות האזרחית ולכך שהם מבינים שימיה של ממשלת החורבן ספורים. המחאה היא לא אדם או ארגון אחד, היא רוב עצום בעם שרוצה שינוי ושום ניסיון סיכול ממוקד כזה או אחר לא יעצור אותה."

רדמן אף הגיב לתחקיר במסמך "עובדות" לטענות כפי שמובא להלן:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button