מבזקיםמשפטי/פלילי

ארגון לביא בעתירה – מדוע לא נפתחה חקירה נגד איימן עודה?

שופטת העליון גילה כנפי שטייניץ הורתה היום (חמישי) ליועמ״שית להשיב מדוע לא נפתחה חקירה נגד חבר הכנסת איימן עודה בגין הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

ארגון לביא הגיש היום עתירה לבית משפט העליון באמצעות עו״ד יצחק בם נגד משטרת ישראל, היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, בדרישה לחקור את ח"כ איימן עודה תחת אזהרה בחשד לעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

כזכור ביום ה-21 באוגוסט 2023 נערכה הפגנה מול משרד האוצר. המפגינים מחו נגד החלטת שר האוצר לעצור העברת תקציבים מסוימים לרשויות המקומיות במגזר הערבי עד אשר תימצא דרך למנוע את זליגת הכסף לארגוני פשיעה. במהלך ההפגנה ניסו השוטרים לעצור את אחת המפגינות. ח"כ איימן עודה התערב, חילץ את המפגינה מידי השוטרים ומנע מהם להמשיך במעצר. לטענת ארגון לביא ״מעשים אלה, לו היה אזרח מן השורה מבצע אותם, עולים לכאורה כדי עבירה של הכשלת שוטר במילוי תפקיד״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי עתירת ארגון לביא: ״הסרטון בו תועד ח"כ עודה מחלץ עצורה מידי שוטרים, מפריע בביצוע המעצר ודוחף את השוטרים שמנסים להרחיקו, פורסם בתקשורת ועורר הדים. בעקבות פרסום הדברים פנה ארגון לביא למפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל וביקש כי תיפתח נגד ח"כ עודה חקירה בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לפנייה זו לא התקבלה כל תשובה. לכן, ביום ה-18.01.24 שב ארגון לביא ושלח תזכורת לנמען פנייתו. לתזכורת זאת השיב קצין חקירות משפטן של מחוז ירושלים, רפ"ק אודי רונן את התשובה המדהימה, לפיה אמנם נפתח תיק חקירה בגין התלונה – תיק פל"א 373238/23, אך קצין החקירות הודיע כי: "מבדיקתנו, עולה כי לא הועברה פנייה על ידינו לקבלת אישור חקירה, כנדרש לאור מעמדו של הנילון, בשל הנחה שלא מדובר במקרה שבו תאושר החקירה, לנוכח פניית העותרת הודיע קצין החקירות, כי בטרם תינתן תשובה סופית הנושא יועבר לבחינת מדור חקירות אל מול פרקליטות המדינה.

עוד מוסיף עו״ד בם בשם ארגון לביא: ביום ה-24.01.24 פנתה העותרת בדוא"ל אל קצין החקירות המשפטן והביעה פליאה על התנהלות המשטרה בעניין. הרי כעניין יום ביומו עומדים אזרחים לדין על מעשים דומים ואף פעוטים מזה שביצע ח"כ עודה. לכן, תמוהה התנהלות המשטרה בעניינו ויש לקוות כי עתה הטיפול בעניין יזורז. פנייה זו לא נענתה.

ביום ה-28.1.24 העותרת פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, לפרקליט המדינה ולמשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) בבקשה לאשר את הפתיחה בחקירה נגד ח"כ עודה, אך גם פנייה זו לא זכתה למענה עד למועד הגשת העתירה״.

לסיום כותב עו״ד בם: ״משפניותיה של העותרת לא נענו, לא נותר לה אלא לפנות לבית המשפט הנכבד הזה״.

כאמור השופטת גילה כנפי שטייניץ ביקשה את תגובת המשטרה, היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה עד ליום ה'.

ארכיון. צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button