מבזקיםרצועת עזה

בכיר חמאס: למה אנחנו נופלים בפח שטומן נתניהו?

באסם נעים, חבר הלשכה המדינית של חמאס התייחס היום (חמישי) לעסקה המתגבשת בעניין הפסקת האש ברצועת עזה ואמר: "עיתונאים וכלי תקשורת שונים פנו אלי היום כדי לברר על ההצעה האחרונה למשא ומתן בקהיר בין התנועה לישראלים באמצעות מתווכים. השאלות החוזרות ונשנות הן לגבי "בני הערובה בעזה, כמה מהם חיים או מתים, האם חמאס דחה את ההצעה כי הוא לא יכול לשחרר 40 בני ערובה בשלב הראשון וכו'…?"

לדבריו, "מדובר במו"מ על הפסקת אש, לא במו"מ על עסקת שבויים. עסקת השבויים היא אחד מהסעיפים שידונו. למה אנחנו נופלים בפח שטומן נתניהו? תהליך המשא ומתן הוא כמו תהליך השלום, ליצור תהליך משא ומתן ללא כל כוונה להגיע להסכמה כלשהי. כולם יודעים היום שהוא מוכן להקריב אפילו את חיי עמו, כדי להציל את עצמו ממה שיקרה ביום שאחרי."

"חייו של כל בן אדם יקרים. אף אחד לא שואל אותי על אלפי הפלסטינים החפים מפשע שנחטפו על ידי ישראל לאחר ה-7 באוקטובר, לפחות 3,000 מעזה, כולל נשים וילדים, שחלקם הוצאו להורג בכיכר לעיני משפחותיהם ואחרים במחנות המעצר הישראלים." טען נעים והוסיף, "חיי האנשים שלהם אינם יקרים יותר מחיינו. כל בני האדם נבחרים כ"בני אדם", ללא הגדרה של דת, צבע, מין, גזע או לאום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא ציין כי "חלק מהמשא ומתן הוא להגיע להסכם הפסקת אש כדי שיהיה לנו מספיק זמן כדי לאסוף נתונים סופיים ומדויקים יותר על האסירים הישראלים, מכיוון שהם מפוזרים ברצועת ומוחזקים על ידי ארגונים שונים. חלקם אפילו נמצאים הרוגים מתחת להריסות ואנו מנהלים גם משא ומתן להשגת ציוד כבד כדי לחלצם".

לגבי הדרישות של חמאס אמר כי "הדרישות שלנו ליד שולחן המשא ומתן צפויות וידועות, אך חשוב מכן שתוצאות אלה יהיו ערובה אמיתית לשקט בר קיימא ולפתיחת הדרך לסיוע ולשיקום עזה, כדי לתת לאנשינו אופק של תקווה. אף פלסטיני בעזה לא יהיה מוכן לקבל את הנוכחות הצבאית של ישראל בתוך רצועת עזה ולתת לגיטימציה לישראל לפתוח בתוקפנות חדשה נגד עמנו (מכיוון שהם מציעים עצירה זמנית של המלחמה) ולאחר מכן ימשיכו לעשות זאת."

לסיום ציין חבר הלשכה המדינית של חמאס כי "2.3 מיליון פלסטינים בעזה נעקרו מבתיהם. מה שהישראלים לא הצליחו להשיג באמצעות הפצצות מקיפות ורצח עם במשך שישה חודשים, הם לא יוכלו להשיג ביותר כוח או במשא ומתן אבסורדי או הזוי."

באסם נעים, חבר הלשכה המדינית של חמאס
צילום: @PalinfoAr ברשת X

Back to top button