מבזקיםמשפטי/פלילי

המתיישב שגלנט האריך את מעצרו המנהלי מערער לביהמ"ש העליון

עו"ד דוד הלוי המייצג מטעם ארגון חוננו מתיישב אשר מעצרו המנהלי הוארך לפני שבוע בחודשיים נוספים, הגיש ערעור לבית המשפט העליון בו ביקש כי בית המשפט יורה על ביטול מעצרו של המתיישב. המתיישב המתגורר באזור בנימין נכלא לארבעה חודשים במעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון גלנט.

לפני כשבוע, בבוקר בו היה המתיישב אמור להשתחרר, כשכל חפציו ארוזים לקראת השחרור ומשפחתו ממתינה מחוץ לשערי הכלא, קיבל המתיישב הודעה כי גלנט הורה להאריך את מעצרו בחודשיים נוספים.

בערעור מדגיש עו"ד הלוי כי המתיישב הינו ללא עבר פלילי וכי המעצר המנהלי ניתן לו ללא כל ראיות או משפט. הלוי מציין בערעור את העובדה כי עשרות עצורים מנהליים ערבים שוחררו בתחילת חודש רמדאן אף שנשפטו בעבירות ביטחוניות חמורות ומבקש מבית המשפט להורות על שחרורו של המתיישב וביטול הצו כנגדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הלוי מסר: "מעל מעצרו של מרשי מתנוסס דגל שחור. מרשי נתון במעצר מזה ארבעה חודשים ללא ראיות וללא משפט בשל החלטה שרירותית ומפלה של רשויות הביטחון ושר הביטחון. ערעורו של מרשי לבית המשפט העליון, צפוי להישמע השבוע וכולי תקווה כי בית המשפט יעצור את עינוי ועיוות הדין הנגרם למרשי כתוצאה מהליך דרקוני זה הפוגע באופן קיצוני בחירותו".

שר הביטחון - יואב גלנט - הערכת מצב
צילום: אלעד מלכה

Back to top button