מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: הדבר הכי בסיסי בדמוקרטיה הוא לקיחת אחריות

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא היום (חמישי) דברים ביום הדמוקרטיה שנערך באוניברסיטת רייכמן ואמר: הדבר הכי בסיסי בדמוקרטיה, הוא לא בחירות. בחירות יש גם בסין ורוסיה. הדבר הכי בסיסי בדמוקרטיה הוא גם לא שלטון הרוב. גם בדיקטטורות הרוב בדרך כלל תומך בשלטון".
 
לטענת לפיד: "הדבר הכי בסיסי בדמוקרטיה הוא לקיחת אחריות. השלטון לא שלך, קיבלת אותו כדי לעשות תפקיד. אם אתה עושה אותו, תשאר בתפקיד, אם אתה לא עושה אותו, תלך הביתה. אם גרמת לאסון אתה לוקח אחריות בדרך היחידה שאפשרית – אתה מבקש סליחה ועוזב".
 
לפיד הוסיף: "אם אתה שומר על הבטחון, אתה יכול להשאר. אם 1,200 בני אדם נרצחים במשמרת שלך, אם 600 חיילים נהרגים בידי ארגון טרור שאתה חיזקת ואתה העברת לו כסף, אם רומי גונן עדיין במנהרות החמאס – אז אתה לא יכול להשאר.
 
יושב ראש האופוזיציה הדגיש: "זו הדמוקרטיה. אחריות היא מהות הדמוקרטיה. אחריות היא התמצית של הדמוקרטיה. אחריות היא ההבנה שדמוקרטיה היא הרעיון המופלא ביותר בתולדות האנושות, מפני שרק בדמוקרטיה לא ראש הממשלה הוא הדבר החשוב – אשה מבוגרת שבוכה בסופר כי הנכד שלה נהרג הוא הדבר החשוב.אם הממשלה הזו תשאר בשלטון, אז אף אחד לא אחראי פה כבר על כלום. אז אין יותר דבר כזה אחריות במדינת ישראל ואנחנו כבר לא מקום בטוח לחיות בו, ואנחנו לא חברה ראויה, ואנחנו לא דמוקרטיה. הם צריכים ללכת".

יו"ר האופוזיציה - יאיר לפיד
צילום: אסי אפרתי

Back to top button