מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ מלינובסקי: "מלחמה זה עסק מלוכלך. טעויות קורות"

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התייחסה היום (רביעי) לתקרית הקשה שאירעה ברצועת עזה במהלכה נהרגו 7 מעובדי הסיוע ההומניטרי הבינלאומי WCK (World Central Kitchen) ואמרה כי "מלחמה זה עסק מלוכלך."

לדבריה, "המקרה שבו נהרגו בטעות שבעה מעובדי הארגון ההומניטרי WCK מצער מאוד ואכן צריך לחקור ולבדוק כיצד זה קרה אך יחד עם זאת מלחמה היא אף פעם לא סימפטית ולדאבוננו הרב זו לא הפעם הראשונה שעובדים של ארגוני סיוע וגם עיתונאים נפגעים בשוגג."

ח"כ מלינובסקי ציינה כי "זה קרה בעבר גם למדינות שמטיפות לנו מוסר כעת והנה כמה דוגמאות: באוקטובר 2015, במהלך המלחמה של האמריקאים באפגניסטן, הפגיז בטעות חיל האוויר האמריקאי בית חולים בעיר קונדוז כתוצאה מכך נהרגו 42 חפים מפשע- צוות רפואי, מטופלים ואנשי תחזוקה ונפצעו יותר מ-30."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא נתנה דוגמא נוספת: "בשנת 2003 במהלך מלחמת עיראק, היו מספר תקריות שבהן בטעות פגעו כוחות הקואליציה בעובדי ארגונים הומניטרים. אחד מהמקרים התרחש כאשר טנק אמריקאי פגע בבית המלון "פלסטין" שבבגדד, הרג 2 עיתונאים ופצע עוד כמה אזרחים.
יש לציין שהמלון היה ידוע בכך שהוא מארח עיתונאים ועובדי ארגונים הומניטרים."

"בשנת 1999 במהלך ההפצצות של כוחות נאט"ו על יגוסלביה, התקפה מהאוויר פגעה בשגרירות הסינית בבלגרד. במתקפה נהרגו שלושה עיתונאים ונפצעו עוד מספר בלתי מעורבים. נאט"ו טענה שההפצצה נעשתה בטעות." אמרה והדגישה כי "טעויות קורות והן יבדקו אבל הן קורות גם לכל אלו שמטיפים לנו מוסר."

ח"כ יוליה מלינובסקי (סיעת ישראל ביתנו)
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button