מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל: "התקיפה הזו היא טעות חמורה, אנו מצטערים על הפגיעה"

הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי מסר הלילה (רביעי) הודעה בעקבות אירוע הפגיעה בעובדי הסיוע ההומניטרי הבינלאומי WCK ברצועת עזה והסביר כי "האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאים מורכבים – בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות. אנחנו נשלים את התחקיר בימים הקרובים, נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי"

בהודעתו אמר הרמטכ"ל: "אמש נהרגו שבעה מעובדי המטבח המרכזי העולמי. WCK הוא ארגון שאנשיו פועלים בכל רחבי העולם, וגם בישראל, כדי לבצע מעשים טובים במקומות מורכבים. צה"ל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון המטבח המרכזי העולמי ומעריך מאוד את עבודתם החשובה. השלמנו תחקיר ראשוני בנושא. אני רוצה לומר בברור – לא הייתה תקיפה מכוונת כנגד עובדי סיוע של ארגון ה-WCK. האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאי מורכבים – בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות."

הרמטכ"ל הוסיף: "הממצאים הראשוניים הוצגו לי כעת כאן בפיקוד הדרום. ביקרתי בחמ״ל הפיקוד ההומניטרי החדש שהקמנו כאן היום, על מנת לשפר את האופן שבו אנו מתאמים את חלוקת הסיוע בעזה. אנחנו נמשיך לפעול על מנת להגן על ארגונים בינלאומיים המחלקים סיוע הומניטרי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמטכ"ל הבהיר כי "התקיפה הזו היא טעות חמורה. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם תושבי עזה. אנו מצטערים על הפגיעה שלא באופן מכוון בעובדי WCK. אנו משתתפים בצערם של משפחותיהם, כמו גם בצערם של ארגון המטבח המרכזי העולמי כולו, מעומק ליבנו."

לסיום אמר כי "מנגנון התחקור המטכ״לי יתחקר את האירוע ביסודיות. אנחנו נשלים את התחקיר בימים הקרובים, נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי. נשתף, בשקיפות מלאה, את ממצאי התחקיר עם המטבח המרכזי העולמי וגופים בינלאומיים נוספים. אנו רואים חשיבות רבה בהמשך מתן הסיוע ההומניטרי ונמשיך לפעול כדי לסייע במאמץ חיוני זה."

צילום: דובר צה"ל

בעזה טוענים: צה"ל תקף רכב של ארגון סיוע הומניטרי, שבעה נהרגו

Back to top button