חדשות הארץמבזקים

יום הניקיון הארצי: מנקים את חופי הכינרת

לרגל יום הניקיון הארצי שחל היום (שלישי) מנהל אגף שלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה שרון פלוטניצקי הגיע לפגישה וסיור מקצועי מקיף, בחופי איגוד ערים כינרת בליווי יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום, מנהלת האיגוד דנה בכר ומנהלי המחלקות השונות. במפגש נדונה עבודת מטה להרחבת שיתופי הפעולה בין המשרד לאיגוד בכל הקשור למניעת הלכלוך והשמירה על הניקיון במרחב הציבורי בחופי הכינרת.

היבט מיוחד ניתן לחוף סוסיתא, אשר בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, ייערך בו השנה פיילוט לחוף ללא חד"פ (כלים חד-פעמיים) כחלק מהמאמץ של איגוד ערים כינרת לשמור על ניקיון הסביבה, המים והחופים, והימנעות משימוש בכלים חד-פעמיים הגורמים לנזק עצום.

במסגרת הפיילוט, יפעלו צוותי ה"מסבירנים" של האיגוד להסברה ועידוד השמירה על הסביבה בקרב הנופשים. בנוסף, הציב האיגוד בחוף, עמדות נוספות לרחיצת כלים ויהיה ניתן לרכוש כלים רב-פעמיים במזנון החוף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחוף סוסיתא פגש מר פלוטניצקי את תלמידי כיתה ה' מביה"ס "כינר" בטבריה, שעסקו בטיפוח וניקיון מקטע "שביל סובב כנרת" כחלק מהפרויקט החינוכי "הולכים על נקי- זו הכנרת שלנו", ביזמת מחלקת חינוך, קהילה והסברה באיגוד ערים כינרת.

שרון פלוטניצקי, מנהל אגף שלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה אמר: "הכנרת היא משאב לאומי, יש לטפחה ולהנגישה לטובת כלל אזרחי המדינה ולשמור עליה נקייה בכל ימות השנה. המשרד להגנת הסביבה רואה באיגוד ערים כינרת שגריר לנושאי הסביבה באזור הכנרת אשר יממש את אסטרטגית המשרד בכל הקשור לניקיון המרחב הציבורי והשטחים הפתוחים".

עידן גרינבאום יו”ר איגוד ערים כינרת אמר: "ניקיון הכינרת הינו ערך עליון עבור איגוד ערים כינרת, ואנו שמחים על הביקור החשוב, במסגרתו דנו בהרחבת שיתופי הפעולה עם המשרד להגנת הסביבה, במטרה להמשיך ולשמור על הניקיון במרחב הציבורי בחופים. אנו מזמינים את הציבור הרחב עם פתיחת עונת הרחצה ב 9.4, לבקר בחופי האיגוד תוך שמירה על איכות הסביבה".

ניקיון - כינרת -
צילום: אוסמה חוג'יראת

Back to top button