מבזקיםרצועת עזה

בעזה טוענים: צה"ל תקף רכב של ארגון סיוע הומניטרי, שבעה נהרגו

מקורות ברצועת עזה טוענים כי צה"ל תקף הלילה (שלישי) רכב מהאוויר דרומית לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. על פי הדיווחים 7 עובדים של (WCK) – ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen", בהם שישה אזרחים זרים, ביניהם מפולין, אירלנד, אוסטרליה ובריטניה, כל השבעה נהרגו.

בעקבות האירוע החלו כבר בעולם לשגר תגובות זועמות על התקרית החמורה.

בארגון הסיוע הבינלאומי WCK, ארגון שעוסק בחלוקת מזון לתושבי רצועת עזה, אמרו: "אנו מודעים לדיווחים לפיהם חברי הצוות שלנו נהרגו בהתקפה של צה"ל בעת שפעלו לתמיכה במאמצי משלוח המזון ההומניטריים שלנו בעזה. זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרה. אף פעם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד החוץ האוסטרלי מסר כי "הדיווחים האלה מדאיגים מאוד" וראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי הבהיר: "אנו מצפים לאחריות מלאה על מותם של עובדי הסיוע. יצרנו קשר עם השגריר הישראלי".

דובר צה"ל מסר בתגובה לטענות: "בהמשך לדיווחים על האירוע הנוגע לעובדי ארגון WCK ברצועת עזה, צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית. בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה."

ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen",
צילום: msdrnews בטלגרם
ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen",
צילום: msdrnews בטלגרם

תגובה אחת

Back to top button