מבזקיםפוליטי / מדיני

שידור חי: ח"כ אביגדור ליברמן בישיבת סיעת "ישראל ביתנו"

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן אמר לפני זמן קצר (שני) בפתח ישיבת המפלגה כי מדינת ישראל נמצאת ברגע המשבר הכי חמור מאז קום המדינה.

"אני התפטרתי מתפקידי כי שר הביטחון ב-2018 במחאה על אוזלת יד והפקרות מול חמאס." פתח ליברמן את דבריו והוסיף: "אני לא הצטרפתי לממשלה ב-2019 במחאה על אי חקיקה של חוק הגיוס וחסינות שהעניק נתניהו לראשי טרור ברצועת עזה. בדיעבד כולם מבינים שצדקתי. ואני רוצה עוד הפעם להיות נביא הזעם. המשבר שאנו נמצאים בו היום, זה משבר הכי חמור מאז קום המדינה. ובכל משבר יש גם הזדמנות. אסור לחזור למה שהיה. אנחנו חייבים לחשוב על יום שאחרי, לא רק בהקשר של רצועת עזה, אלא גם של מדינת ישראל. וצריך פה להדגיש: העם שאין בו ערכים משותפים או שחלק גדול מהציבור לא שותף לאותם ערכים, לא שותף לאותו חזון, זה דבר שיפגע בכולנו".

ליברמן הבהיר כי "אם נמשיך כמו שזה היה, אנחנו נגיע למצב של לבנון היום, וזה לא יקח הרבה זמן. לכן מבחינתי הדבר החשוב ביותר זה להתחיל דיאלוג על החזון שלנו. על היום שאחרי כבר עכשיו. ומבחינתי הדבר הקריטי זה להקים קואליציה ציונית מקיר לקיר. המדינה הזאת הוקמה על ידי תנועה ציונית ומדינת ישראל הוקמה כמדינה ציונית. לכן אני פניתי ופונה עכשיו לכל חברי כל ראשי מפלגות הציוניות באופוזיציה וגם לבני גנץ וגם לחלקים אמיתיים של הליכוד. בואו נתחיל את הדיאלוג הזה. אנחנו חייבים חייבים פשוט לתקן כל העוולות שלא הצלחנו מקום המדינה. ואני מדבר על כינון חוקה, על חוק שירות חובה לכולם ליהודים, למוסלמים, לנוצרים, לדרוזים, לצ'רקסים. אני מדבר על שינוי שיטת הממשל, שינוי משטר או לפחות יצירת יציבות שלטונית. אי אפשר ללכת כל שנה לבחירות ואי אפשר להשלים עם המצב שהיום המיעוט הוא שולט. מי שנמצא בשלטון זה מיעוט לא הרוב. חייבים לדבר על דברים נוספים כמו למשל מימון ממשלתי לחינוך שמלמדים בו לימודי חובה, לימודי ליבה. חייבים להחזיר את צה"ל להיות צבא אימתני. חייבים פה להחזיר את תחושת הביטחון לאזרחים. חייבים לשקם את ההרתעה וחייבים להחזיר את הכבוד הלאומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן הבהיר כי "ללא חזון יפרע עם, ולכן אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שחלק ניכר מהעם היהודי לא יהיה שותף לאותם ערכים, שחלק גדול מאזרחי ישראל לא יהיו שותפים לאותו חזון. ולכן אני מאוד מקווה שאנחנו נתחיל בדיאלוג הזה וחייבים להתחיל לדון על יום שאחרי במדינת ישראל כבר עכשיו".

Back to top button