מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת המחאה בירושלים: "בחירות עכשיו"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם הערב (ראשון) בעצרת המחאה המרכזית בירושלים. הנה דבריו: "נמצאות פה בקהל משפחות החטופים. הם עמדו אתמול מול הקרייה וצרחו את נשמתם, ואף אחד לא שמע. הם הניפו שלטים ואף אחד לא ראה. ממשלת ישראל מתעלמת מקיומם. הם שקופים. שקופים. מסתובבים שבורי לב, מנסים להבין איך קרה שהממשלה הפקירה אותם לגורלם, ומכונת הרעל הפכה אותם לאויבי העם. הם שקופים והילדים שלהם, במנהרות של עזה, חטופים ושקופים."
 
מפוני הצפון שקופים. המילואימניקים שקופים. משפחות הרוגי מירון, שקופים. משפחות ההרוגים בעזה, שקופים. הפצועים שקופים. תושבי בארי, נחל עוז, ניר עוז, נתיב העשרה, שדרות, שקופים, שקופים, שקופים, שקופים ושקופים. מי לא שקוף? גולדקנופף לא שקוף. גפני לא שקוף. דרעי – אבי קמפיין השקופים – אתם יודעים שהוא לא שקוף. בן גביר לא שקוף. סמוטריץ' לא שקוף. נתניהו הכי לא שקוף. הוא חזר. כל יום שעובר הוא חוזר יותר. כל מי שיושב בקבינט שלו עוזר לו לחזור. כבר שבוע האורות דולקים אצלו בלשכה. מחפשים איך להנדס ולקמבן ולארגן ולטגן ולעגן את ההשתמטות מצה"ל. איך לוודא שהחרדים יוכלו להמשיך להשתמט מגיוס למרות המלחמה. צה"ל מתחנן לעוד חיילים. לא מעניין אותם. גם צה"ל שקוף."
 
אם מאית, אלפית, קמצוץ מהיעילות הארגונית הזו היה מוקדש לחטופים, או למפונים, או לניהול המלחמה, או לכלכלה, מצבנו היה אחר לגמרי. רק לא. יש רק דבר אחד שחשוב לנתניהו – להישאר בלשכה. לנצח להיאחז בקרנות הלשכה. שתישרף המדינה, העיקר הלשכה. זה כל מה שחשוב לו. להישאר בתפקיד. הוא הורס את היחסים עם האמריקאים, דורס את מערכת הביטחון, מפקיר את החטופים, עוזר למשתמטים להמשיך להשתמט. הכל בשביל הפוליטיקה, שום דבר בשביל המדינה. השבוע הם מוציאים את הכנסת לפגרה. באמצע המלחמה. זו הזיה. ניסינו להילחם בזה. אמרנו להם, "למילואימניקים אין פגרה. לחטופים אין פגרה." זה לא מעניין אותם."
 
מבחינתם החיים שקופים, המתים שקופים, האזרחים שקופים. באיזו מדינה בעולם, האנשים האלה עדיין בתפקידם אחרי מה שקרה לנו? באיזו עוד מדינה בשביעי באוקטובר בלילה נתניהו לא שם המפתחות ונעלם מחיינו לנצח? כל מי שיושב היום בממשלה הזאת – האחריות עליו. כל שר שלא מתפטר, כל חבר כנסת שלא מצביע נגד הממשלה, שלא עוזר לנו לשלוח אותם הביתה, זה עליו. הכתם הזה יהיה דבוק אליו לכל ימי חייו. אם אנחנו רוצים לסיים את המלחמה, אנחנו צריכים ממשלה אחרת. הממשלה הזו לא תנצח. היא לא יכולה. אם אנחנו רוצים שיויון בנטל, אנחנו צריכים ממשלה אחרת. אם אנחנו רוצים להחזיר את החטופים, להחזיר לביתם את תושבי הצפון, להחזיר את הכלכלה למסלול, להחזיר את השפיות לחיינו, לחזור להיות מדינה נורמלית – אנחנו צריכים ממשלה אחרת. אנחנו צריכים בחירות. עכשיו. הממשלה הזו גזלה מאתנו את כל מה שחשוב. לקחה מאתנו את הביטחון. את הידיעה הבסיסית, היסודית, שמישהו שומר עלינו. שלא יהרגו אותנו. במשמרת שלהם, אין מי ששומר עלינו."
 
הממשלה הזו גזלה מאתנו את הידיעה הבסיסית שהמדינה לא מרמה אותנו. הממשלה הזו היא ארגון עברייני של ג'ובים, ומשרדים מיותרים, ומיליארדי שקלים על חשבוננו שהולכים למטרות מגונות ולאנשים מגונים. אי אפשר לחיות ככה. אי אפשר להמשיך ככה. גם לא צריך. אפשר לחיות אחרת. אפשר להמשיך אחרת. כל עוד אנחנו דמוקרטיה, יש כלי שמשנה את המציאות. הוא נקרא: בחירות. בחירות עכשיו. אנחנו יכולים תוך כמה שבועות להקים פה ממשלה אחרת. ממשלה טובה, הגונה, יעילה. ממשלה שהחזרת החטופים היא בראש סדר העדיפויות שלה. שלא תפחד לגייס חרדים, לכתוב חוקה, לבנות כלכלה שבה מי שנותן יותר גם מקבל יותר. אנחנו צריכים בחירות עכשיו. השקופים יפסיקו להיות שקופים. האזרחים יפסיקו להיות נתינים. הפראיירים גמרו להיות פראיירים. הגיע הזמן לשינוי. הגיע הזמן לבחירות. עכשיו."

יאיר לפיד - הפגנה בקריות - לילה
ארכיון. צילום: אלעד גוטמן

Back to top button