מבזקיםמשפטי/פלילי

קראו קריאות הסתה והזדהות עם טרור: 16 חשודים נעצרו ביממה האחרונה

מאז תחילת חודש הרמדאן לפני כשלושה שבועות, התפילות בהר הבית מתקיימות כסדרם ללא חריגים, כשהמשטרה פועלת בהתאם להנחיית הדרג המדיני, במטרה לאפשר את חופש הפולחן למתפללים הרבים, לצד שמירה על היבטי הביטחון והבטיחות.

לצד זאת, ביממה האחרונה בסיום תפילות הפג׳ר (שחר) והתראוויח׳ (ערב) בהר הבית, היו מי שניצלו מציאות זו לקריאות הסתה ותמיכה בטרור אחרי התפילות ברחבת הר הבית. לצד עשרות המסיתים, היו רבים שצילמו את המעשה – צילומים אשר שימשו, בין היתר, את משטרת ישראל בהפללות של אותם חשודים. נציין כי מרבית המתפללים בתפילות אלו לא לקחו בהם חלק, אך רבים מהם שימשו ״קהל״ שצפה בהתרחשות או צילם אותה כאמור, ואף אחד מהם לא נראה מנסה לעצור אותה או לגנותה.

בעקבות כך, ממ״ז ירושלים הנחה אמש לאתר, לזהות ולעצור את מובילי ומחוללי ההסתה בכל הכלים והאמצעים הקיימים, זאת על מנת למצות עמם את הדין. חקירות מפגני הסתה אלו הוטלו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם מרחב דוד. לאחר פעולות חקירה מגוונות הופללו חשודים, בהם 16 שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שיעצרו בהמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המעצרים של מחוללי ההסתה ותומכי הטרור, התחילו אמש בשעות אחר הצהריים. שוטרי ימ"ר ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע כוחות משטרתיים נוספים, עצרו שישה מסיתים (מרביתם בשנות ה-20 לחייהם, ישראלים תושבי מזרח ירושלים ואזור הצפון) שעפ"י החשד קראו קריאות הסתה ותמיכה בטרור בתפילת הפג'ר אמש, והם הועברו להמשך חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מיד עם סיום תפילת התראוויח׳ אמש בשעות הלילה, שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים ולוחמי מג"ב, עצרו ביציאה מהר הבית חמישה חשודים נוספים (בשנות ה-20 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים וצפון הארץ), בחשד שקראו קריאות הסתה ותמיכה במחבלים. אחד מהם נעצר לאחר שבנוסף ירה זיקוק לאוויר בשטח הר הבית (מצ״ב התיעוד). החשודים שנעצרו על ידי השוטרים הועברו לחקירה במרחב דוד.

גם הבוקר, עם סיום תפילת הפג'ר בהר הבית, החלו מספר מסיתים בקריאות הסתה ותמיכה בטרור. בסיוע תצפיתני מרכז השליטה במרחב דוד (מבט 2000) נעצרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב ביציאה מהר הבית חמישה חשודים בהסתה (בשנות ה-20 לחייהם תושבי מזרח ירושלים וכפר קאסם) והם הועברו לחקירה במרחב דוד.

מהחקירות במחוז ירושלים במשטרה, עולה כי בין קריאות ההסתה שנמשכו לפרק זמן קצר יחסית, היו גם קריאות תמיכה בארגון הטרור חמאס ובראשיו, קריאות לפגוע ביהודים ועידוד ארגון הטרור חיזבאללה לירות על תל אביב. עוד עלה מהחקירה, כי אחד החשודים (19, צור באהר) פרסם ברשתות החברתיות מספר פרסומי הסתה ואלימות, תמיכה בארגון טרור ומחבלים במהלך השנים האחרונות.

בהתאם לממצאים ולצרכי החקירה, הערב החשודים שנעצרו יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.

במשטרת ישראל אמרו כי "אותם מסיתים ותומכי טרור שפלים, הם תושבי מדינת ישראל המנצלים מועד דתי ומשתמשים במקום תפילה קדוש לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים. הם פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים הנורמטיביים המגיעים להר הבית ולא לוקחים חלק באותם מפגני הסתה חמורים."

במשטרה מבהירים כי "המחשבה של מסיתים ותומכי טרור שהם ״מוגנים״ בתוך הר הבית ויהפכו את המקום לחממת הסתה – שגויה. לא תהיה ״אקס טריטוריה״ להסתה במדינת ישראל, על כך יעידו 16 החשודים שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שייעצרו בהמשך. אותם אנשים מטילים כתם גדול מאוד על תושבי ישראל המוסלמים, ואנו קוראים לכל מי שמתנגד לטרור והסתה לטרור – לפעול למניעת מקרים דומים במקום קדוש. לצד זאת נמשיך לפעול גם בהמשך חודש הרמדאן בכוחות מתוגברים בכדי לשמור על הסדר והבטחון, לטפל בנחישות במסיתים, ולעצור את כל מי שיזדהה ויתמוך בארגוני הטרור ובמחבלים בכל הכלים והאמצעים הקיימים ברשותנו, בהר הבית ובכל מקום אחר."

מעצר חשוד
צילום: דוברות המשטרה
מעצר חשוד
צילום: דוברות המשטרה
מעצר חשוד
צילום: דוברות המשטרה
מעצר חשוד
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button