חדשות הארץמבזקים

נערכים למלחמה: רכבי כיבוי קלים הועברו ליישובי קו העימות בצפון

שלושה רכבי כיבוי קלים הועברו בימים האחרונים ליחידות הכוננות של הישובים יפתח, אביבים ומטולה זאת במסגרת הערכות מחוז חוף בשרותי הכיבוי וההצלה לקראת אפשרות של מלחמה מול חיזבאללה בצפון. הרכבים נתרמו במסגרת פרויקט "מש"י"- מענה שוטף יישובי, אשר נולד במחוז הצפון של כבאות והצלה, מתוך צורך מבצעי לשיפור המענה באירועי שריפה ביישובי קו המגע ויישובים מרוחקים, עד הגעת לוחמי האש.

אנשי כיתות הכוננות ביישובים, שלקחו חלק בפרויקט "שומרי הבית" והוכשרו על ידי כבאות והצלה, ייתנו מענה בגזרתם עם פרוץ השריפה ויפעלו להצלת נפש ורכוש עד להגעת לוחמי האש למקום. שלושת רכבי הכיבוי הקלים, מצויידים במערכת כיבוי משוכללת, אמצעי כיבוי נוספים ובעלי עבירות גבוהה בשטחים ובאזורים אורבאנים. בימים הקרובים יימסרו רכבים נוספים לשאר הישובים, בעיקר ליישובי קו המגע על גבול הצפון, אשר מוכרזים כשטח צבאי סגור.

מפקד מחוז צפון, תת טפסר יאיר אלקיים אמר: "הרעיון הפך למציאות. אנחנו ממשיכים להתעצם אל מול האתגרים שלפנינו ומציידים את היחידות היישוביות ברכבי כיבוי קלים ומשוכללים. זוהי סנונית ראשונה המבשרת על הקמת צוותים נוספים אשר ישפרו את המענה במרחבים סמוכי הגדר. אני מברך את כל מי שלקח חלק בביצוע הפרויקט החשוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ אמר: "תודה ענקית ללוחמי האש של מחוז הצפון ותחנת גליל-גולן שפועלים בנחישות ובאומץ לב באירועים השונים, בלחימה ובשגרה. רואים זאת בשטח מידי יום. הקמת יחידות יישוביות, הכשרתן וציודן היא תפיסה נכונה שחייבים לאמץ ולהמשיך. מברך את מפקד המחוז וכל מי שפעל להצלחת הפרויקט".

רכבי - כיבוי - קלים
דוברות כבאות והצלה
רכבי - כיבוי - קלים
דוברות כבאות והצלה
רכבי - כיבוי - קלים
דוברות כבאות והצלה
רכבי - כיבוי - קלים
דוברות כבאות והצלה
רכבי - כיבוי - קלים
דוברות כבאות והצלה

Back to top button