מבזקיםפוליטי / מדיני

אושרה הצעת חוק למניעת חרמות במוסדות חינוך – כל הפרטים

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת חרם חברתי בבתי ספר של חברי הכנסת קטי שטרית ויוסף טייב מהליכוד. 21 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט.

לצורך טיפול בתופעת החרם החברתי כלפי תלמידים, מוצע לחייב כל מנהל בית ספר למנות עובד הוראה, יועץ או פסיכולוג חינוכי כממונה לעניין מניעת חרם חברתי שיעבור הכשרה להתמודדות עם התופעה, כפי שייקבע שר החינוך.

עוד מוצע להקים מוקד פניות ארצי שיסייע לתלמידים שעברו חרם ולהוריהם, ולקבוע שתלמידים כאמור יהיו זכאים לסיוע פסיכולוגי. כן מוצע לתקן את חוק זכויות התלמיד כך שחוזרי מנכ"ל משרד החינוך יכללו הוראות גם בעניין התמודדות עם חרם חברתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק היא למנוע מהתלמידים, הילדים של כולנו, אותם אנו שולחים לבתי הספר, מלחוות תופעות קשות של נידוי והחרמה שהולכות ומתרבות כמו אש בשדה קוצים".

עוד נכתב: "התלמידים הם היקרים ביותר להוריהם, ובעקבות תופעות של חרם ונידוי עוברים פגיעה נפשית קשה ולעיתים גם פיזית, שמלווה אותם לכל חייהם. חלקם אף נאלצים לעבור בית ספר וחלקם להעתיק את מקום מגוריהם בעקבות התופעה, בזמן שהמחרימים ממשיכים לנהל שגרת חיים רגילה, למרות שהפעילו בריונות מילולית ופיזית ומחובתנו למנוע את התופעה ולספק הגנה לתלמידים אשר עוברים חרם ונידוי הן במסגרת בית הספר והן ברשתות החברתיות השונות".

חברת הכנסת קטי שטרית, מיוזמי ההצעה אמרה: "חרם חברתי יכול לחרוץ גורלות ואני רוצה שיהיה מטופל בחקיקה כי זה נושא שנמצא בדמנו. אני יודעת מה זה להיות אימא, הורה, מחנך. כולנו נחשפים לסיפורים נוראיים של החרמות ולמקרים הקשים שנגרמים בעקבותיהם".

בית ספר - כיתה - לימודים - תלמידים - שביתה
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button