חדשות הארץמבזקים

אושר סופית: הכרה בארוסות חללי צה״ל

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה של חברי הכנסת אופיר כץ, מירב כהן, מיכל וולדיגר וקבוצת חברי כנסת. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

הצעת החוק קבעה מעטפת כלכלית ושיקומית ל- 5 שנים בשווי 600,000 ש״ח אשר כוללת: תגמול חודשי על סך כ- 10,000₪ בכל חודש, מימון תואר ראשון, ⁠מימון טיפול רפואי הכולל תרופות, ייעוץ, בדיקות ועוד. בנוסף ⁠ימומנו טיפולים רגשיים וליווי פסיכולוגי, אשר לפי הצעת החוק יורחבו ל- 10 שנים.

הצעת החוק תחול על נופלים החל מה- 7 לאוקטובר, ותחול גם על ארוסות נפגעי פעולות איבה, שוטרים, סוהרים, ואנשי מערכת הביטחון. במהלך הדיונים השתתפו רביד, נעמה ונועה ארוסותיהן של סרן אושרי בוצחק ז״ל, סרן כפיר פרנקו ז״ל וסרן אריאל רייך ז״ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "האירוסין הם הצהרת כוונות ברורה ומחייבת להקמת בית משותף ולחיים משותפים ועל משרד הביטחון לראות בהם כתנאי מספק באותו האופן שבו קיום משק בית משותף ללא נישואין הוא כיום תנאי מספק עבור בני ובנות הזוג של החיילים והחיילות שנספו במערכה. על כן, מוצע להכיר במי שהיה מאורס לנספה כזכאי לזכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה".

יו״ר הקואליציה אופיר כץ: ״אלו החיים עצמם. לקחתי על עצמי לתקן את העוול הזה ואני מתרגש שזכיתי לעשות זאת. שותפיהן לחיים נפלו למען מדינת ישראל ועל מדינת ישראל להעניק להן את התמיכה בחזרה, עשינו צדק. מודה ליו״ר הוועדה ישראל אייכלר על המסירות והשותפות, לשרי המשפטים, האוצר והביטחון, ולחברות הכנסת מירב כהן ומיכל וולדיגר שהצטרפו אליי״.

אופיר כץ
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button