מבזקיםצבא וביטחון

היערכות משטרת ישראל לקראת המחאות הצפויות הערב באזור מתחם הבימה

משטרת ישראל נערכת הערב (חמישי) לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה מתוכננת שאושרה בהתאם לתנאים שנקבעו מול המארגנים, ובמטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית במרקם החיים.

משטרת ישראל נמצאת בתקופה מורכבת של ריבוי משימות בתחום הפח"ע והבטחון השוטף. לאור ריבוי ההתראות והאירועים הביטחונים, כאשר רק היום אירע פיגוע חמור, משטרת ישראל נמתחת עד הקצה ומפעילה כוחות גדולים של שיטור ומג"ב בדגש למחוז ת"א, אשר פועלים במטרה לתת תחושת ביטחון ולשמור על שלומו של הציבור.

עוד נמסר מהמשטרה, "אנו ערים לשיח המתנהל ברשתות החברתיות בקרב מפגינים/מארגני המחאות וגורמים נוספים, המתכננים לאתגר את השוטרים ולבצע הפרות סדר וחסימות צירים בניגוד לחוק. משטרת ישראל קוראת לציבור המפגינים לנהוג כחוק, כפי שנהגו רוב המפגינים בשבועות האחרונים באופן לגיטימי וללא עימותים עם השוטרים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה הוסיפו, "כל הפרת סדר וחסימת ציר ראשי, פוגעת משמעותית בחופש התנועה של אזרחי ישראל ומאלצת את המשטרה להפנות כוחות גדולים שעוסקים בפעילות אבטחה, להפסקת העבירה, פינוי המפגינים והשבת הסדר על כנו".

בהודעה אף הבהירו, "משטרת ישראל היא גוף ממלכתי א-פוליטי ואינה צד במחאות, אל תצבעו את השוטרים בגוון פוליטי ואל תתעמתו עימם, השוטרים נמצאים שם בכדי לשמור ולאבטח אתכם המפגינים, ומחובתם לשמור על הסדר הציבורי מתוקף החוק".

ממשטרת ישראל נמסר כי היא רואה בחומרה כל הפרת סדר ונפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר, יתעמת עם שוטרים ולא ישמע להוראות.

משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור.

צילום: דוברות משטרת ישראל

Back to top button