חדשות הארץמבזקים

לזכר הנרצחים: השר לשירותי דת פנה לראשי המועצות הדתיות וחברת קדישא

לקראת יום ז' באדר, יום פטירתו של משה רבנו, פנה השר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי במכתב מיוחד לראשי המועצות הדתיות ומנהלי חברות קדישא ברחבי הארץ.

במכתבו, מזכיר השר את המנהג העתיק של אנשי חברה קדישא ושל כל העוסקים בטיפול בנפטרים, לצום בתאריך זה ולעלות לבתי העלמין כדי לבקש מחילה אם שמא לא נהגו בכבוד הראוי כלפי המתים.

אולם השנה, לאור האירועים הטראגיים במלחמת 'חרבות ברזל', מבקש השר מלכיאלי מכל מי שביכולתו, לעלות במיוחד אל קברי הנרצחים על קידוש השם במלחמה זו. הוא מדגיש כי למרות שאין ספק שכולם יודעים שהחברות קדישא נהגו במנוחים בצורה המכובדת ביותר והשקיעו מאמצים מרובים על מנת להביאם לקבר ישראל, עדיין ראוי לפקוד את קבריהם ולבקש מחילה, אם אולי בכל זאת לא הצליחו לנהוג בהם כראוי לכבודם המיוחד של קדושים אלו, שעליהם נאמר "שאין אף בריה יכולה לעמוד במחיצתם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר מלכיאלי אף מציע, כי בעת העלייה לקברי הנופלים, יבקשו המבקרים בזכות הקדושים שימליצו טוב וירעיפו רחמים ממרומים על כלל תושבי מדינת ישראל. הוא מבקש להתפלל לשחרורם המהיר של החטופים, להחלמתם של הפצועים, ולהצלחת דרכם של החיילים ואנשי כוחות הביטחון במאבקם נגד האויב בכל מקום.

השר מסיים את מכתבו בתקווה כי בזכות הצום, התפילות ומעשי החסד של אנשי החברה קדישא והציבור כולו, נזכה להתבשר בקרוב בבשורות טובות ובישועה שלמה לעם ישראל מיד צריו ושונאיו.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button