מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק השיקום הכלכלי: עיכוב הליכים של עד 4 חודשים לשם גיבוש הסדר חוב

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

הצעת החוק ביקשה להאריך את התקופה שבה ימשיך לעמוד בתוקפו מסלול עיכוב ההליכים לשם גיבוש הסדר חוב בכ- 9 חודשים, עד ל-17 בדצמבר 2024. מדובר בהארכה של תוקף ההסדר המיוחד שנכנס לתוקפו לראשונה במרץ 2021, כהוראת שעה.

על-פי ההסדר, יכולים חייבים לקבל עד ארבעה חודשים של "עיכוב הליכים" לצורך ניהול משא ומתן עם הנושים כדי להגיע להסדר חוב מוסכם. ואולם, בשונה מהליך חדלות פירעון, לא ממונה להם נאמן והם ממשיכים לנהל את ענייניהם הכספיים השוטפים בעצמם, בכפוף למגבלות ההסדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יחיד שנקלע לחובות יכול להמשיך לקבל אליו את משכורתו ולשלוט בחשבון הבנק שלו, ובתאגידים – מנהלי החברה נשארים בתפקידם, אבל כן ממונה לחייבים "מנהל הסדר" שמסייע להם בגיבוש הסדר החוב ומפקח על עמידתם במגבלות שונות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בזמן הקרוב עומד להיות מופץ להערות הציבור תזכיר נפרד ובו תיקון שמטרתו להסדיר בחוק באופן קבוע- במקום ההסדר הזמני שנקבע בהוראת השעה– את התנאים שבהם יהיה בית המשפט רשאי לתת צו עיכוב הליכים זמני במסגרת הליך לאישור הסדר חוב.

כדי לספק ודאות לגבי המצב המשפטי עד לחקיקת התיקון הקבוע לחוק, מוצע להאריך את התקופה שבה ימשיך לעמוד בתוקפו מסלול עיכוב ההליכים בתשעה חודשים, עד ל-17 בדצמבר 2024, ולהסמיך את שר המשפטים, באישור ועדת החוקה, להאריך את התקופה בשלושה חודשים נוספים לכל היותר.

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button